آرشیو دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۲۶
سیاست
۲

دیپلماسی

حمایت «ریاض» از حل مسالمت آمیز مساله هسته ای ایران

ایسنا: وزیرخارجه عربستان بر اهمیت و توجه کشورش به حل مسالمت آمیز مساله هسته ای ایران تاکید کرد. سعود الفیصل با اشاره به برنامه هسته ای ایران گفت که کشورش به حل مسالمت آمیز این مساله به واسطه انجام گفت وگوهای جاری بین ایران و 1+5 اهمیت می دهد. او در ادامه ضرورت ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای مساله هسته ای ایران را خواستار شد و افزود که کشورش امیدهای زیادی به حل این مساله بسته است.

تاکید ایران بر حق حاکمیت سرزمینی بر جزایر سه گانه

ایسنا: نماینده ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در واکنش به ادعاهای تکراری وزیر خارجه امارات در این سازمان، بار دیگر بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ تاکید کرد و سخنان این مقام اماراتی درباره این جزایر را مصداق دخالت در امور داخلی ایران دانست. او این سه جزیره را جزو لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران دانست. او مقام های این کشور را دعوت کرد تا سوءتفاهم های موجود در این خصوص را از طریق گفت وگوهای دوجانبه حل و فصل کنند. وزیر خارجه امارات در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به جزایر سه گانه ایرانی نسبت به برافراشتن پرچم کشورمان در جزیره ابوموسی اعتراض کرد.

تماس مدیر اجرایی «توییتر» با ظریف

شرق: روز گذشته «دیک کاستلو»، مدیر ارشد اجرایی توییتر از تماسش با محمدجواد ظریف، خبر داد. او در توییتر نوشت: تماس تلفنی خوبی با وزیر خارجه ایران داشتم و در مورد دسترسی آزاد به توییتر در ایران بحث کردیم. او همچنین هفته پیش در توییتی برای رییس جمهوری ایران، نوشته بود: آقای رییس جمهوری؛ از توییت های شما از سازمان ملل لذت می بریم. دوست داریم مردم ایران هم از آنها لذت ببرند. چه زمانی اینچنین خواهد شد؟

دیدار هسته ای «نتانیاهو» و «اوباما»

ایسنا: بنیامین نتانیاهو، پس از سخنرانی حسن روحانی، در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل سخنان او را گمراه کننده خواند. او همچنین قرار است روز چهارشنبه ضمن دیدار با باراک اوباما، در کاخ سفید درباره برنامه هسته ای ایران گفت وگو کنند.