آرشیو سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۸۲۱۲
ورزش
۱۱

لحظه شماری قهرمانان المپیک و جهان برای صید طلا

سید رحیم منفرد

قهرمانان المپیک و جهان در اینچئون مدال طلادرو می کنند.تیم ملی کشتی فرنگی پس از قهرمانی در رقابت های جهانی ازبکستان مصمم گردیده در میدانی که رقیبان اروپایی و صاحب نام دنیا حضور ندارند و سطح مسابقات پایین تر از تاشکند است با تصاحب مدال های طلابیشترین سهم را در ارتقای جدول رده بندی کاروان اعزامی کشورمان به بازی های آسیایی داشته باشد. کشتی فرنگی ایران در سال های اخیر رکوردهای مهمی را به خود اختصاص داده، در سال 2009 برای اولین بار بر سکوی جهانی صعود کرده و در جهانی سال 2010 دو مدال طلاتصاحب نموده و در 2011 سوم جهان شده و در المپیک 2012 لندن با تصاحب سه مدال طلادر میان ناباوری عنوان قهرمانی را به کلکسیون افتخارات خود افزوده و به تازگی هم در جهانی 2014 ازبکستان به قهرمانی رسیده است.

کشتی فرنگی با مربیگری محمد بنا در دوره قبل بازی های آسیایی با تصاحب چهار مدال طلابه افتخاری بزرگ نایل آمده و این نتیجه دور از دسترس ملی پوشان نیست.

بعد از درخشش آزادکاران و تصاحب پنج مدال امروز در آغاز رقابت ها سه کشتی گیر کشورمان در حالی پنجه در پنجه حریفان می اندازند که هر سه نفر از توانایی بالایی برای کسب مدال برخوردارند. در 71 کیلو عبدولی قهرمان جهان، در 80 کیلو اخلاقی دارنده مدال برنز جهانی و در 98 کیلو علیاری کشتی گیر جوانی که در انتخابی بر رضایی قهرمان المپیک پیروز شده به تصاحب مدال طلاامیدوارند.

تیم ملی کشتی فرنگی قبل از عزیمت به جهانی ازبکستان با حاشیه ها و مشکلات زیادی مواجه شد اما توانست با یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز جمعا چهار مدال برسکوی نخست جهان صعود کند اما همه انتظار دارند با چهار مدال طلایک بار دیگر در بازی های آسیایی افتخارآفرین شود.

اگر در مسابقات جهانی امتیازآوری و مدال های نقره و برنز تاثیر بسیاری در قهرمانی ما داشت اما در اینچئون تنها مدال طلابه کار می آید و اگر یک مدال طلاتصاحب کنیم ارزش آن بیش از هفت مدال نقره در هفت وزن است.