آرشیو چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۸۶
ایران
۱۵

بازدید از 5 استان برای مبارزه با زمین خواری

نمایندگان ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری با هدف بررسی وضعیت تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز و پدیده زمین خواری از پنج استان کشور به صورت میدانی بازدید می کنند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی دراین باره به ایرنا گفت: بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور، نمایندگان ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری در راستای اجرای این طرح از استان های مازندران، گیلان، گلستان، البرز و تهران بازدید خواهند داشت.

کاظم پالیزدار که در راس هیاتی از ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری در اولین مقصد خود به مازندران سفر کرده است، افزود: نتایج عینی و واقعی بازدیدهای میدانی این ستاد در گزارشی به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت ارائه می شود.

وی با اشاره به این که بررسی پدیده زمین خواری در استان های اصفهان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز در دستور کار ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری قرار دارد، خاطرنشان کرد: نمایندگان ستاد برای تهیه گزارش های میدانی از مازندران از روز گذشته وارد کلاردشت شده اند.

علی نبیان، معاون عمرانی استاندار مازندران نیز دراین باره گفت: اعضای این ستاد با حضور در مازندران از روز گذشته، وضعیت تغییر غیرمجاز کاربری ها، ساخت و سازهای غیرمجاز و زمین خواری را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و در مدت حضور در مازندران، پرونده های تخلف در شهرهای کلاردشت، نوشهر، چالوس، نور، محمودآباد، بابلسر و ساری را بررسی خواهند کرد.

هیات اعزامی به استان مازندران متشکل از رئیس سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور و نماینده وزارت راه و شهرسازی است و رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، به عنوان نماینده معاون اول رئیس جمهوری سرپرستی این هیات را به عهده دارد.

بر اساس گزارش دادگستری مازندران، حدود 300 فقره پرونده تغییر کاربری غیرمجاز در این استان تشکیل شده است.

تجاوز به عرصه های منابع طبیعی و جنگلی به بهانه های مختلف مانند اجرای طرح های گردشگری و صنعتی در مازندران به یکی از دغدغه های جدی مسئولان دولت تبدیل شده است، به طوری که ربیع فلاح، استاندار مازندران طی یک سال اخیر ضمن تاکید بر مبارزه با تغییر کاربری غیرمجاز و قلع و قمع درختان و ساخت و سازهای بدون مجوز، تعطیلی بنگاه های غیرمجاز مشاوره املاک را نیز در دستور کار قرار داده است.