آرشیو چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۸۶
جامعه
۱۷

دانش آموزان هنوز برای ثبت نام فرصت دارند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس آیین نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، فرآیند ثبت نام دانش آموزان اول مهر تمام نمی شود و بعد از شروع سال تحصیلی نیز مدرسه موظف به ثبت نام دانش آموزان است.

علی زرافشان در گفت وگو با فارس با اشاره به این که هنوز تعدادی از دانش آموزان کشور در مدارس ثبت نام نکرده اند، افزود: علت این است که ثبت نام اقدامی است که از جانب دانش آموز و خانواده اش صورت می گیرد و مکانیسم آن در اختیار آموزش و پرورش نیست. اما کاری که آموزش و پرورش انجام می دهد ردیابی دانش آموزان بازمانده از تحصیل از طریق مقایسه ثبت نام هر سال با سال قبل است.

وی ادامه داد: دانش آموزانی که سال قبل در مدرسه بوده اند، اما امسال برای ثبت نام مراجعه نکرده اند، در هر استان پیگیری می شوند که این کار بعد از پایان زمان ثبت نام که ماه مهر است، انجام می شود.

زرافشان با اشاره به آمار ثبت نام تا روز چهارم مهر خاطر نشان کرد: 12 میلیون و 412 هزار و 79 نفر از دانش آموزان در مقاطع مختلف ثبت نام کرده اند که این تعداد نسبت به سال قبل که 12 میلیون و 305 هزار و 372 نفر بوده است، نزدیک به 140 هزار نفر در همه مقاطع افزایش داشته است.معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازماندگان از تحصیل اظهار کرد: این بازماندگان از تحصیل دانش آموزانی هستند که ترک تحصیل کرده اند یا اولیای آنان اجازه مراجعه به مدرسه را به آنها نداده اند. در بین دانش آموزان دختر هم کسانی هستند که ازدواج کرده اند و به مدرسه مراجعه نمی کنند یا به لحاظ شرایط اقتصادی بعد از دوره ابتدایی یا اول متوسطه اجازه تحصیل نداشته اند که در مجموع کودکان بازمانده از تحصیل محسوب می شوند.