آرشیو چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۸۶
صفحه آخر
۲۰
پیشنهاد روز

«شب آسمانی» را در شبکه قرآن تماشا کنید

قرآن کتاب زندگی است و می توان درباره نسبت مفاهیم قرآنی با مسائل گوناگون زندگی برنامه های مختلف تلویزیونی تولید کرد. برنامه «شب آسمانی» که از شبکه قرآن پخش می شود، محصول همین نگاه و رویکرد است که هم در انتخاب محتوا و مضمون و هم در ساختار و شکل اجرایی، مفاهیم قرآنی را در بخش های مختلف زندگی جستجو می کند و راهکارهای عمل کردن به آنها را توضیح می دهد. سوژه هایی که لزوما مربوط به مفاهیم اخلاقی در ساحت انتزاعی نیست بلکه مسائل رفتاری و اجتماعی روز را با تحلیل و نگرش قرآنی بررسی می کند.

مثلاتاکنون درباره نقش ماهواره در تغییر نگرش خانواده به سبک زندگی، آناتومی و کالبدشکافی بدن انسان، مراحل خلقت انسان و شگفتی های آن با کارشناسان به گفت وگو نشسته و مستنداتی را نیز با همین موضوعات پخش کرده است. این که در یک برنامه معرفتی و گفت وگو محور از مستند به عنوان مصداق و گواه بحث استفاده شود، برنامه را کاربردی می کند. مثلادر یکی از قسمت های برنامه که موضوع آن وجدان کاری بود، مستندی درباره یکی از ماموران آتش نشانی پخش شد که برای نجات فردی که در میان آتش مانده بود، جان خود را از دست داد. در این مستند نشان داده شد که پدر این آتش نشان نیز در همین حرفه فعالیت می کرده و بر اثر سانحه فوت کرده است و پسر دیگر خانواده نیز شهید شده است. پخش فیلم های مستند درباره افرادی با ویژگی های منحصر به فرد اخلاقی، تاثیرگذاری این برنامه را بیشتر کرده است.

این برنامه به موضوعات روز مانند مدگرایی نیز می پردازد و از نگاه قرآنی این موضوع را بررسی می کند که اسلام با هر چیز نو و جدید مخالفت ندارد اما نباید با چشم بسته هر نوع مد و نوگرایی را پذیرفت. نگاه قرآنی در همه امور رعایت اعتدال است و این برنامه تلاش می کند افراط، تفریط، فرصت و تهدیدهای موضوعات روز را بررسی کند و از منظر دینی و قرآنی روش استفاده از آن را به مردم آموزش دهد.

برنامه شب آسمانی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 از شبکه قرآن پخش می شود.موضوعاتی که در این برنامه مورد توجه قرار می گیرد، به ترتیب ایام هفته عبارتند از: نحوه رفتار با شهروندان، روح، ماهواره، شگفتی های آفرینش و خانواده.