آرشیو پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۳۰۷۴
اقتصاد
۴

راه

خط کشتیرانی میان ایران و هند

خط کشتیرانی دریایی کوتاه آدمیرال فیدر که در خاورمیانه مستقر است، مسیر مستقیمی میان ایران و هند را معرفی کرد. این سرویس هفتگی بندر موندرا در ساحل غربی هند را به بندرعباس که دروازه باری اصلی ایران است، متصل می کند. فیدر لاین سرویس موندرا-ایران را بخشی از برنامه توسعه خود برای گسترش شبکه خود در سراسر سواحل هندی عنوان کرده است.

ابلاغ سند ملی نوسازی

سند ملی راهبردی احیای بهسازی، نوسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری برای راهبری و مدیریت یکپارچه، ایجاد وحدت رویه و مشارکت عوامل مرتبط در سطح ملی و محلی توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. برای انجام تمهیدات لازم برای تحقق مفاد سند مذکور از طریق هماهنگی بین بخشی با رعایت قوانین و مقررات مربوط به ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیا، بهسازی و نوسازی که در تصویب نامه هیات وزیران به اختصار «ستاد ملی» نامیده می شود به ریاست رییس جمهور و در غیاب وی وزیر راه و شهرسازی تشکیل می شود.

تکمیل کریدور ترانزیتی شمال - جنوب

در دیدار مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک ایران با رییس کمیته دولتی گمرکات جمهوری آذربایجان در باکو، موانع همکاری های گمرکی میان دو کشور بررسی و بر رفع آنها تاکید و عنوان شد: با احداث ادامه این خط آهن در داخل جمهوری آذربایجان، کریدور ترانزیتی شمال - جنوب تکمیل خواهد شد و این موضوع در گسترش ارتباط بین دو کشور تاثیر قابل توجهی بر جای خواهد گذاشت.