آرشیو پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۸۷
اخبار کشور
۳

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد: بهره برداری از شیرخوارگاه و خانه فرزندان در مشهد

مرحله سوم شیرخوارگاه و خانه فرزندان علی اصغر(ع) مشهد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری رسید. این مرحله با هزار و 220 متر مربع مساحت 24 اتاق با ظرفیت 70 نفر دارد و برای ساخت آن 13 میلیارد ریال هزینه شده است.

این طرح با مشارکت شرکت ملی نفت ایران، وزارت کشور و خیران به بهره برداری رسید.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در حاشیه این مراسم گفت: جوانان تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی که به سن 18 سالگی رسیده و از مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان ترخیص می شوند 140میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی بلاعوض دریافت می کنند.

محمد نفریه همچنین از پرداخت وام بلاعوض 200 میلیون ریالی به مددجویان و متقاضیان واجد الشرایط جامعه هدف بهزیستی برای ایجاد و رونق کسب و کار خبر داد و گفت: به 185 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان خدمات پیشگیرانه و اجتماعی ارائه می شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی این خدمات را شامل آموزش های سبک زندگی، مهارت های فنی و حرفه ای، اشتغال و حرفه آموزی و ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی برشمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم بر لزوم ایجاد و توسعه مراکز و پانسیون های حمایت و نگهداری از کودکان بی سرپرست در سراسر کشور تاکید و آن را از رویکردهای این وزارتخانه دانست.

«علی ربیعی» افزود: حمایت از کودکان بی سرپرست و یا بدسرپرست در این پانسیون ها تا سن 18 سالگی و بعد از یافتن شغل مناسب و استقلال مالی و تشکیل خانواده ادامه می یابد.

وی ادامه داد: نخستین پانسیون نگهداری این قبیل کودکان در تهران احداث و آماده بهره برداری است.

ربیعی گفت: باید در کنار حمایت و تحت پوشش قرار دادن نیازهایی چون سرپناه و تامین خوراک و پوشاک کودکان بدسرپرست و بی سرپست به نیازهای عاطفی این گروه سنی هم توجه خاص داشت و خدمات به این کودکان نباید بعد از مدت معینی به اتمام برسد.

وی با انتقاد از مقررات سخت برای حامیان گفت: وزارت کار بیش از 50 درصد کودکان بی سرپرست را از مجموعه بهزیستی خارج کرده است.

وی گفت: اگر خانواده ای داوطلب نگهداری کودک بود باید مقررات را آسان کرد.

وی افزود: برخی حامیان برای نگهداری از کودکی چهار سال در نوبت بودند که این اصلارضایت بخش نیست. ربیعی افزود: برای خدمت رسانی بهتر به معلولان لایحه حمایت از معلولان پیش بینی شده است که بتوان آنها را با بهترین شرایط در خانه نگهداری کرد.