آرشیو یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۶۶
اجتماعی
۴

هاشمی: کمبود تخت «مراقبت ویژه» رفع می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ورود مکمل های دارویی و غذایی به روستاها و همچنین فعالیت هایی که برای طرح تحول بهداشت در دست انجام است، گفت: «در طرح تحول سلامت به دنبال صنف گرایی و طایفه گرایی نیستیم و هدف اصلی ما از اقدامات در حوزه سلامت، بازگشت اخلاق و همچنین رعایت قانون است.» به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز بهورز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اقدامات دولت یازدهم در زمینه بهداشت عنوان کرد: «دولت تلاش زیادی در زمینه بهداشت انجام داده است اما متاسفانه این اقدامات بروز کمتری داشته، چرا که درمان، گرفتاری اول مردم است. از طرفی مردم باور ندارند که اگر پیشگیری کنند اصلا دچار این گرفتاری ها نخواهند شد.»

وی بازسازی حدود 2000 خانه بهداشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: «پس از سال ها مکمل ها وارد روستاها شده است. بر این اساس مکمل های دارویی و غذایی جهت مادران باردار و کودکان تهیه شده است. همچنین اقلام دارویی که در شبکه مورد استفاده قرار می گرفت افزایش یافته است.»

آمادگی برای خرید خدمت از بیمارستان های خصوصی، نیروهای مسلح و تامین اجتماعی در تهران خبر دیگری بود که هاشمی درباره آن افزود: «تا یک سال آینده کمبود تخت های ICU (مراقبت ویژه) کشور رفع خواهد شد اما در مورد تهران به بیمارستان های خصوصی، نیروهای مسلح و تامین اجتماعی اعلام کرده ایم که اگر ظرفیت خالی دارند حاضریم از آنها خرید خدمت داشته باشیم. البته این امر در کوتاه مدت خواهد بود چرا که بیمار نباید روی زمین بماند. این موضوع دستور رئیس جمهوری است. البته این امر به عنوان مسکن عمل خواهد کرد و چاره اصلی توسعه خدمات است.»