آرشیو یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۶۶
حوادث امروز
۱۴
شوک ویژه

مادر فداکار بشدت سوخت مرگ تلخ کودک روستایی در خانه آتشین

آتش سوزی خانه ای در روستای «گولک» دیلمان یک کودک هفت ماهه را به کام مرگ کشاند.

«حسین یکتا» بخشدار دیلمان در این رابطه اظهار کرد: ساعت 18 پنجشنبه یک خانه در روستای گولک دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: هنگام آتش سوزی یکی از پسران خانواده که هفت ماهه بود داخل خانه بود، پس از اینکه مادر خانواده متوجه این آتش سوزی شد، برای اینکه بتواند وی را از شعله های آتش نجات دهد به داخل خانه رفته و خود نیز دچار سوختگی شد.

بخشدار دیلمان با بیان اینکه متاسفانه این کودک بر اثر شدت آتش سوزی در درون خانه سوخت، تصریح کرد: مادر خانواده به دلیل شدت سوختگی در ابتدا به بیمارستان لاهیجان اعزام شد و از آنجا نیز برای رسیدگی بهتر به وضعیت وی، به بیمارستان رشت منتقل شد.

وی در رابطه با دلیل این آتش سوزی گفت: این حادثه براثر آتش گرفتن چراغ خوراک پزی اتفاق افتاده است.

یکتا تصریح کرد: پس از اعلام آتش سوزی، آتش نشانی و پلیس دیلمان به محل وقوع حادثه اعزام شدند، بررسی ها نشان داد قسمت های زیادی از این خانه در آتش سوخته است.

«حسین یکتا» بخشدار دیلمان در مصاحبه با شوک گفت: هنگام حادثه پدر خانواده به نام «اسفندیار ذاکری» در مزرعه بود و مادر خانواده نیز برای بازگرداندن دام ها رفته بود و دو پسر چهار ساله و هفت ماهه اش در خانه تنها بودند.

آتش سوزی از چراغ خوراک پزی آغاز شده بود و هنگامی که همسایه ها شعله های آتش را دیدند به داخل خانه رفته و پسربچه چهار ساله را نجات دادند.

وی در ادامه گفت: هنگامی که مادر خانواده بازگشت و با شعله های آتشی که از خانه اش زبانه می کشید مواجه شد، سراغ فرزندانش را گرفت و به محض اینکه متوجه شد پسر هفت ماهه اش داخل خانه مانده سراسیمه به داخل خانه رفت و کسی نتوانست مانع او شود.

یکتا اظهار کرد: پس از اعلام آتش سوزی خود را به محل وقوع حادثه رساندم، آتش نشانی هم به محض دریافت خبر به محل اعزام شده بود اما فاصله ایستگاه آتش نشانی تا روستای گولک حدود 13 تا 14 کیلومتر است و همین باعث شد آنها زمانی برسند که کار از کار گذشته بود.