فلسفه، سینما، حرکت
نگاه برگسون به سینما
سینما حرکت و زمان تصویر شده یی را می بیند که از طریق آن جهان های ادراک شده امکان حضور می یابند و سینما این قدرت بالقوه خویش را از طریق ایده جهان به مثابه زمان به دست می آورد. از همین رو است که برای دلوز سینمای تصویر- زمان به تحلیل استعلایی امر واقعی بدل می شود
به اعتقاد ژیل دلوز، هانری برگسون، فیلسوف پرآوازه قرن بیستم متفکر اصیلی است که بخشی از «تاریخ ناهمسو»ی فلسفه را رقم زده است. برگسون، تمرکز اصلی مباحث خود را بر مفاهیمی مانند دیرند (duree)، حرکت، حافظه، خیزخواست حیاتی (Elan Vital) و... قرار داده و به تعبیر دلوز تصویری پلورالیستی از جهان ارایه می کند که او را در برابر برداشت های رایج
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.