آرشیو پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳، شماره ۳۰۸۴
حوادث
۱۸

انهدام باند سرقت سریالی از خانه های شرق مشهد

اعتماد| سرقت های سریالی از خانه های شرق مشهد با شناسایی و دستگیری سارقان حرفه یی و سابقه دار به پایان رسید.

رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: پس از دریافت گزارش های متعدد درباره سرقت های سریالی از خانه های شرق مشهد پیگیری ها برای شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه داشت سرقتی دیگر از خانه یی در شرق مشهد به فوریت های پلیسی 110 اعلام شد که سارقان در آن اقدام به سرقت تمامی اسباب و وسایل خانه کرده بودند.

با شکایت مالباخته و حضور پلیس در محل، وجود ارتباط بین این سرقت با سرقت های سریالی قبلی تایید شد و به این ترتیب پرونده مسیر تازه یی به خود گرفت.

به گفته سرهنگ حسین بیدمشکی از آنجا که سرقت های سریالی از خانه های شرق مشهد نشان از حرفه یی بودن سارقان داشت. گروهی از کارآگاهان به شکلی ویژه اقدام به تجزیه و تحلیل آثار به جا مانده از سارقان در محل سرقت کردند. به این ترتیب سرنخ های دقیقی به دست آمد که شناسایی و دستگیری سارقان را در چند قدمی ماموران پلیس قرار داد.

پرونده سرقت های سریالی مشهد که با کشف سرنخ های دقیق در سراشیبی دستگیری سارقان قرار گرفته بود با پیگیری های ماموران پلیس آگاهی استان به شناسایی رییس باند انجامید و به این ترتیب ماموران در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری این مجرم فراری شدند. رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در ادامه به سابقه دار بودن رییس این باند اشاره کرد و گفت: در بازجویی ها، مجرم سابقه دار به 12 فقره سرقت اعتراف و دو همدست خود را معرفی کرد. به این ترتیب و با شناسایی سایر سارقان دستگیری آنها در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرارگرفت و طولی نکشید که در عملیاتی جداگانه این مجرمان نیز در دام پلیس اسیر شدند.

سرهنگ حسین بیدمشکی در پایان با اشاره به اعتراف تمامی سارقان از ادامه تحقیقات پلیس آگاهی استان برای شناسایی و دستگیری مالخران خبر داد.