آرشیو یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳، شماره ۳۰۸۶
صفحه اول
۱
نگاه روز

شورای عالی انقلاب فرهنگی و اولویت های جدید

حجت الاسلام سید رضا اکرمی

با افزوده شدن سه عضو به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فصل جدیدی درعملکرد این شورا باز خواهد شد. بر این اساس یکی معاونت زنان و خانواده، دیگری معاونت تبلیغات اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری بود که به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه شدند. به هر حال عدم حضور این معاونت ها خلایی بود که احساس می شد و مشخص نبود که وقتی تصمیمی از سوی این شورا گرفته می شود توسط چه نهادی باید اجرایی شود یا اینکه در آینده اجرایی می شود یا خیر؟ از سوی دیگر باید به سند چشم انداز 20 ساله کشور نیز توجه ویژه یی کرد. ما یک سند داریم که بر اساس آن تا سال 1404 باید در منطقه رتبه اول را از نظر علم و اقتصاد داشته باشیم. متاسفانه در سال های اخیر مقداری از این مسیری که به اخذ این رتبه منتهی می شد عقب مانده ایم و به بیان دیگر در این مسیر فاصله افتاده است.

مقام معظم رهبری نیز در اظهارات شان به همین موضوع اشاره داشتند و از اعضای شورا خواستند که مقداری در این مسیر تحرک داشته باشند. از آنان خواستند که حضور فعال تری داشته باشند و همچنین سران سه قوه نیز با حضور جدی خودشان به پیشبرد برنامه ها و اهدافی که پیش بینی شده است کمک کنند. این کمک نیز موجب می شود که ما در مسیر رسیدن به اهداف سند چشم انداز20 ساله کشور موفق تر باشیم و رتبه مذکور را زودتر به دست آوریم.

در ارتباط با نوسازی نظام آموزشی کشور معاونت های پژوهشی باید به روز باشند. امروز باید توجه داشته باشیم که دنیا، دنیای ارتباطات، تحولات و تنوعات است و در همین راستا و برای آنکه از این مسیر عقب نمانیم باید کمی بیشتر وقت بگذاریم تا با داشتن زمان بیشتر و با همین امکانات موجود در کشور شرایط را به گونه یی جلو ببریم که نظام آموزشی کشور را نیز به سمت نوسازی جلو ببریم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری