آرشیو دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۷۲
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

صادرات 550 هزارتن فراورده های لبنی

معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: طی سال گذشته حدود 550 هزار تن انواع فراورده لبنی از جمله ماست، شیر، دوغ، پنیر، خامه و شیرخشک به کشورهای همسایه صادر شد. حسن رکنی در گفت و گو با ایرنا، درباره صادرات محصولات لبنی به کشورهای همسایه، افزود: در حال حاضر شرایط ممتازی برای صادرات محصولات مازاد تولیدی لبنی در کشور فراهم شده که باید از این فرصت ها استفاده کنیم.

مشعل سکوی فاز 15 پارس جنوبی روشن شد

مشعل سکوی فاز 15 میدان گازی پارس جنوبی با هدف تست تاسیسات و تجهیزات این سکو با موفقیت روشن و آزمایش شد. به گزارش شانا، سکوی 18A پارس جنوبی نیز به عنوان دومین سکوی فازهای اولویت دار روز پنجشنبه گذشته (24 مهر) با روشن شدن مشعل آن، با موفقیت آزمایش شد. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، سکوی فازهای 16 و 15 پارس جنوبی به ترتیب در تاریخ 10 و 20 آبان ماه امسال در سرویس قرار خواهد گرفت.

چهار نیروگاه زباله سوز در مرحله راه اندازی

مدیر دفتر انرژی زیست توده سازمان انرژی های نو ایران (سانا) گفت: «طرح های احداث نیروگاه های زباله سوز در تهران، ساری، رشت و نوشهر در مجموع به ظرفیت 15 مگاوات در حال اجرا هستند که نیروگاه زباله سوز تهران در مراحل پایانی و راه اندازی قرار دارد.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، جواد نصیری افزود: «منبع انرژی زیست توده از زایده های کشاورزی و جنگلی،کود دامی، زباله و فاضلاب انسانی، پساب صنایع و گیاهان انرژی زا به دست می آید.»