آرشیو دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۷۲
بین الملل
۲۱

چامسکی: امریکای حامی اسرائیل باید تحریم شود

پروفسور «نوام چامسکی» از فعالان سیاسی مشهور و یکی از مهمترین منتقدان سیاست خارجی امریکا از جنبش «بایکوت، سرمایه گذاری و تحریم» خواست تا امریکا را به دلیل تبعیت از سیاست سرکوب فلسطینیان مجازات کند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری آی پی اس، چامسکی درباره تاثیرگذاری این جنبش گفت: این جنبش 3 اصل شامل بایکوت، سرمایه گذاری و تحریم دارد و اعلام کرده تا زمانی که اسرائیل به اشغال سرزمین های فلسطینیان ادامه می دهد، سیاست های تبعیض گرایانه علیه آنها به کار می برد و اجازه بازگشت آوارگان فلسطینی را نمی دهد و از این 3 اصل علیه اسرائیل استفاده خواهد شد.»

وی ضمن تمجید از رای گیری اخیر در پارلمان انگلیس که طی آن اکثریت نمایندگان انگلیس به نفع کشور مستقل فلسطینی رای دادند تاکید کرد، مقامات فلسطینی باید به طور مستقیم مردم امریکا را مورد خطاب قرار دهند. من معتقدم تا زمانی که مردم امریکا به دولت خود برای تغییر موضع در قبال فلسطین فشار نیاورند، پیشرفت چشمگیری حاصل نخواهد شد.

چامسکی در پاسخ به سوالی درباره اقدام اخیر تشکیلات خودگردان فلسطین برای ارائه پیش نویس قطعنامه ای درباره پایان اشغالگری اسرائیل در چارچوب زمانی دوساله گفت: شورای امنیت باید این اقدام را اتخاذ کند.