آرشیو دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۷۲
فن آوری
۱۹

آن سوی خبر

آیفون 6 در دام آتش

گزارشی مبنی بر خم شدن گوشی آی فون 6 در جیب کاربر و سپس آتش گرفتن آن خبرساز شده است.

به گزارش موبنا، اپل از زمان عرضه آی فون 6 با مشکلاتی همچون خم شدن این گوشی روبه رو و خبرهای زیادی درباره آن منتشر شد.

اما بتازگی گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه یک دستگاه آی فون 6 پس از خم شدن، آتش گرفته است. گزارش ها حاکی است گوشی آی فون این فرد در اثر خم شدن زیاد از ناحیه باتری آتش گرفته است. هنگامی که وی مشغول دوچرخه سواری بود، ظاهرا فشار زیادی به آی فون داخل جیبش وارد شده و پس از خم شدن گوشی، آی فون آتش گرفته و باعث سوختگی پای کاربر شده است.

تصویب مقررات ارائه تلویزیون اینترنتی

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دریافت مجوز تلویزیون اینترنتی نیازمند اخذ مجوز از وزارت ارتباطات، وزارت فرهنگ، سازمان صدا و سیما و سایر مراجع ذیربط است.

کمیسیون تنظیم مقررات اصول حاکم بر پروانه ارائه خدمات توزیع محتوای صدا و ویدیو مبتنی بر پروتکل اینترنت را تصویب کرد. طبق این اصول، دارنده پروانه می تواند به صورت غیرانحصاری با استفاده از شبکه های ارتباطی ایجاد شده از سوی فراهم کنندگان شبکه دارای پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت غیر رادیویی، نسبت به توزیع محتوای صدا و ویدیوی تایید شده از سوی مراجع ذیربط در چارچوب قوانین و مقررات کشور، مبتنی بر پروتکل و بر بستر باند پهن اقدام کند.

گفتنی است میزبانی محتوای صدا و ویدیوی موضوع پروانه، باید در داخل کشور باشد و مدت اعتبار پروانه از زمان صدور به مدت 10 سال شمسی است.