آرشیو دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۰
جامعه
۱۷

تشدید برخورد با موتورسواران در خطوط ویژه

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران از تشدید طرح برخورد با راکبان موتورسیکلت های متخلف در سطح پایتخت خبر داد و گفت: در این باره برابر قانون، موتورسیکلت ها به مدت یک ماه در پارکینگ توقیف خواهند بود.

سرهنگ سعید سپهری در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در خطوط ویژه اتوبوس از چندی پیش آغاز شده بود، اظهار کرد: با توجه به سیاست پلیس در پاکسازی خطوط ویژه اتوبوسرانی از تردد وسایل نقلیه غیرمجاز و همچنین اعلام سقف سرعت 40 کیلومتر بر ساعت برای اتوبوس ها تصمیم گرفته شد تا طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در خطوط ویژه تشدید شود.

وی با اشاره به تخلفاتی که منجر به توقیف موتورسیکلت، جریمه و تعلق گرفتن نمره منفی به راکبان موتورسیکلت می شود، تصریح کرد: برابر قانون انجام هرگونه حرکات نمایشی مانند تک چرخ و دور زدن درجا یک میلیون ریال جریمه در پی خواهد داشت و علاوه بر آن هشت نمره منفی به موتورسیکلت های شخصی و ده نمره منفی به موتورسیکلت های عمومی و دولتی تعلق خواهد گرفت.

سپهری با بیان این که عبور از خط ممنوعه و خط ویژه جریمه 50 هزار تومانی در پی خواهد داشت، اظهار کرد: همچنین برای این تخلف چهار نمره منفی برای موتورسیکلت های شخصی و شش نمره منفی برای موتورسیکلت های عمومی و دولتی در نظر گرفته شده است. به گفته فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران هرگونه عبور موتورسیکلت از پیاده رو نیز علاوه بر جریمه 50 هزارتومانی، پنج نمره منفی برای راکبان موتورسیکلت های شخصی و هفت نمره منفی برای راکبان موتورسیکلت های عمومی و دولتی به دنبال خواهد داشت.

سپهری افزود: استفاده نکردن از کلاه ایمنی از سوی راکب و سرنشین نیز به ازای هر نفر 30 هزار تومان جریمه خواهد داشت و حمل بار غیرمتعارف یا اشیا به نحوی که بخش هایی از آن از اطراف موتورسیکلت خارج شود نیز 40 هزار تومان جریمه دارد.