آرشیو سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۱
صفحه آخر
۲۰
نکته

مشارکت برای تامین امنیت مردم

آذر مهاجر

تولید سریال هایی مانند رهایی، زخم و پازل که این روزها از تلویزیون به نمایش در می آید، گویای رضایت مدیران و مسئولان نیروی انتظامی از مشارکت با تلویزیون است؛ مشارکتی که از زمان نمایش انیمیشن هایی درباره قوانین راهنمایی و رانندگی شکل جدی به خود گرفت و تا امروز ادامه پیدا کرده و براساس اخبار رسیده، همچنان ادامه دارد.

مدیران فرهنگی نیروی انتظامی با مشارکت در ساخت آثار نمایشی که از پربیننده ترین آثار تلویزیونی هستند، از قابلیت های این رسانه نهایت بهره را برده اند و مردم را با دستاوردهای تازه پلیس آشنا کرده اند. به مدد همین مشارکت در ساخت سریال های تلویزیونی، مردم درباره وجود بخش مشاوره در کلانتری ها و شیوه عملکرد آنها با خبر شده اند، در جریان دستاوردهای فنی و تکنیکی پلیس قرار گرفته اند، با حیطه فعالیت های پلیس نوپو و توانمندی های این بخش از نیروی انتظامی آشنا شده اند و در کنار همه اینها، درباره دشواری ها، مشکلات، روحیات و مختصات حرفه ای و شخصی نیروهای پلیس نیز اطلاعاتی کسب کرده اند که می تواند به همراهی و همیاری بیشتر با پلیس و زندگی اجتماعی آگاهانه تر منجر شود.

مشارکت ناجی هنر با تلویزیون، در شرایط کنونی که آمادگی لازم برای جلب این مشارکت ها در تلویزیون وجود دارد، مسیری ناپیموده را برای دیگر سازمان ها، وزارتخانه ها، نهادها و موسسات هموار کرده تا به حصول نتایج فرهنگی مطمئن باشند و پای در میدان فعالیت های تبلیغی از نوع فرهنگی گذاشته و در تولید سریال های تلویزیونی مشارکت کنند. وزارت آموزش و پرورش، شهرداری ها و حتی قوه قضاییه می توانند با مشارکت در تولید سریال های تلویزیونی هم دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند، مشکلاتشان را طرح کنند و هم در جهت آگاهی مخاطب گامی موثر بردارند.

بی تردیدمخاطب تلویزیون هم ترجیح می دهد به جای پخش کالاهای تبلیغاتی فلان شرکت واردکننده یا فروشگاه زنجیره ای، یک وزارتخانه، نهاد یا سازمان آنها در تولید سریال های تلویزیونی مشارکت کنند و از این طریق اطلاعاتی در اختیارش قرار دهند که در کیفیت زندگی فردی و اجتماعی او تاثیر بگذارد.

مشارکت وزارتخانه ها، نهادها و سازمان ها در تولید سریال های تلویزیونی، بر اساس قاعده ای که سرمایه گذاری در تبلیغات را هزینه نمی داند، هم به نفع آنهاست و هم به نفع مخاطب تلویزیون و هم راهگشای مدیران این رسانه. ضمن این که این مشارکت می تواند به طرح موضوعات تازه و داستان های متنوع نیز منجر شود.