آرشیو چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۷۴
بین الملل
۲۱
خبر

سفیر الجزایر در تهران: تروریسم نیازمند پاسخ جهانی است

الجزایر امسال شصتمین سالگرد انقلاب اول نوامبر خود را جشن می گیرد. دیروز سفارت الجزایر در تهران در همین خصوص مراسمی با حضور میهمانان خارجی و ایرانی برگزار کرد. سفیان میمونی (سفیر الجزایر در تهران) در گفت وگویی به همین مناسبت روابط ایران و الجزایر را روابطی متقابل و متعادل توصیف کرد و گفت: «حضور بیش از 15 شرکت ایرانی در الجزایر نشان دهنده روابط در حال توسعه دو کشور است که هدف مشترکی مبنی بر همکاری های اقتصادی دارند.»

وی همچنین درباره چالش های فعلی جهان اسلام و تهاجم ها و موضوعاتی نظیر داعش گفت: «این چالش فقط مربوط به جهان اسلام نیست. سازمان های تروریستی با ادعای مبارزه با استعمار و با استفاده از نام «اسلام» خشونت، ترور و نفرت را ترویج می کنند اما مطمئنا هیچ کاری نمی توانند با اسلام انجام دهند. اسلام مبری از اقدامات تروریستی است که آنها مرتکب می شوند. در واقع، افزایش افراط گرایی و ظهور تهدیدات جدید و پیچیده، چالش اصلی جامعه و نیازهای بین المللی را تشکیل می دهد. تروریسم یک تهدید جهانی است که نیازمند یک پاسخ بین المللی منسجم و بلندمدت است.

سفیر الجزایر افزود: «به عنوان یک تهدید جهانی، تروریسم نیاز به یک پاسخ جهانی دارد. ریشه کن کردن این پدیده نیازمند یک رویکرد جامع، شامل ابزارهای سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و قانونی است. تقویت همکاری بین تمام دولت ها به یک ضرورت حیاتی تبدیل شده است.» وی خاطرنشان ساخت: تبادل اطلاعات و حصول اطمینان از هماهنگی بین مقامات امنیتی به از بین بردن شبکه های تروریستی و جلوگیری از حملات تروریستی کمک می کند.

این مقام دیپلماتیک تصریح کرد: «مقابله با تروریسم بدون پاسخ جمعی در تمام سطوح نمی تواند موفق شود و این به معنی وجود یک امر ضروری و علاقه مشترک بین المللی است که نیاز به همکاری برای جلوگیری از معضلی که تهدید جدی برای امنیت و ثبات است، دارد.»