آرشیو چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۷۴
صفحه آخر
۲۴

واکنش مشایخی به سختگیری های زیاد

جمشید مشایخی گفت: «سختگیری بی مورد، آثار مبتذل را رواج می دهد.» جمشید مشایخی به تنگ نظری هایی که در ارتباط با فیلم های اجتماعی وجود دارد، اشاره کرده و به خبرنگار «آفتاب» گفت: «متاسفانه حساسیت های نابجا و سختگیری های غیرقابل قبول سبب شده که بسیاری از آثار موفق و خوب سینما حذف شده و در مقابل آثاری مبتذل چون برخی سریال های درجه سه که توسط تلویزیون های خارجی پخش می شود، مورد استقبال قرار بگیرد.» مشایخی به حملات و فشارهای گروه های تندرو به وزارت ارشاد پرداخته و تاکید کرد: «من نسبت به رویکرد آقای جنتی و آقای ایوبی شناخت کامل دارم و به حسن ظن آنها آگاهم. با این وجود نمی دانم چرا عده ای هر روز بر این وزارتخانه هجمه وارد می کنند.»

تجلیل از نادر طریقت

در هشتمین جشنواره ملی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی از نادر طریقت کارگردان سینما و مستندساز تجلیل می شود. در مراسم اختتامیه این جشنواره به دلیل پرداختن نادر طریقت به مسائل زنان از وی تجلیل خواهد شد. این کارگردان تا به حال بیش از 30 فیلم کوتاه مستند و سینمایی ساخته که در 11 اثر به زنان و مسائل این قشر پرداخته است. طریقت اخیرا فیلم بلند داستانی با عنوان «سوت دل» را آماده نمایش کرده پیشتر نیز «خاطره» را روانه سینما کرده بود. از فیلم های کوتاه و مستند وی با موضوع زنان می توان به مادرانه، سیاهی، شقایق؛ ح مثل حجاب و... اشاره کرد. طریقت بزودی فیلم جدید سینمایی خود را جلوی دوربین خواهد برد.

انتقاد صادقی از بی توجهی به هنرمندان

علی اکبر صادقی نقاش و استاد هنرهای تجسمی، درباره طرح خرید آثار هنری -که سال هاست میان مجلس و وزارت ارشاد معلق مانده است- به «آفتاب» گفت: «متاسفانه در کشور ما به هنر و هنرمند آن طور که شایسته است توجه نمی شود.» صادقی تاکید کرد: در خارج از ایران آثار هنری هنرمندان داخلی ارزش بیشتری دارند. وی ادامه داد: «در خارج از ایران حراجی هایی برگزار می شود که آثار هنرمندان ایرانی عرضه می شود. اتفاقا پرطرفدار هم هستند. اما من هنرمند بازاری نیستم. برایم مهم این است که اثرم در کشورخودم بماند.» جایزه اول تصویرگران کتاب آسیا در سال 1978، جایزه اول جشنواره لایپزیک در سال 1980 و جایزه اول گرافیک در سال 1368 از جمله جوایزی است که صادقی تاکنون دریافت کرده است.