آرشیو چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۷۴
صفحه آخر
۲۴
زمزمه  ها

دبیر جشنواره فیلم فجر:این رویداد ویترین سینمای ایران است

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر با نقد برخی از رفتارها با سینمای ایران گفت: ما امکانات خود را فدای رقابت ها کرده و به جای هم افزایی، جزیره ای عمل می کنیم و حواسمان نیست که رقبا همین را می خواهند که تعارضات جریانات همسو تشدید شود.

علیرضا رضاداد در گفت و گو با مهر افزود: امیدواریم بتوانیم آثار ارزشی و هنری را معرفی کنیم. ما در یک دهه اخیر توان خود را در شناسایی و رقابت این گونه آثار محک زده ایم و می دانیم در عرصه بین الملل آثار همسو با اولویت های سینمای ایران با تمرکز بر سینمای شرق جغرافیایی و فرهنگی ساخته می شود و این آثار قابل شناسایی است.

وی افزود: در همین راستا باید ارتباط خود را با سینمای کشورهای اسلامی و آسیایی تقویت کنیم چراکه جنبه های متعددی برای همبستگی داریم و این ویژگی ها را باید مبنا قرار دهیم. ضمن اینکه مساله مهم دیگر استانداردسازی و برگزاری جشنواره استاندارد است.

وی تاکید کرد: «جشنواره فیلم فجر در بخش های سینمای ملی و بین الملل به نوعی ویترین سینمای ایران محسوب می شود و می تواند مرکز نمایش، معرفی، تشویق، همنشینی و زمینه ساز ارتباطات بعدی باشد که در این بین رسیدن به تولید مشترک از اولویت ها است. از سوی دیگر آثاری از فیلم فجر که با هم نسبت موضوعی دارند آثار برجسته یک جشنواره دیگر می شود.»

دبیر جشنواره فجر امسال اضافه کرد: نگاه سینمای ایران در دنیا مورد استقبال قرار گرفته است چون نیاز سینمای جهان است. جوایز سینمای ایران که در موزه سینما وجود دارد این گفته را اثبات می کند. البته اگر ما می توانستیم توزیع بین المللی را در ایران بدرستی حمایت کنیم، شرکای خود را نیز پیدا کرده بودیم. منظور من شرکا تنها به مفهوم اقتصادی نیست بلکه شرکای فرهنگی هم مورد نظر است. به این معنا که در دنیا مخاطبان و منتقدانی وجود دارند که به این نوع سینما علاقه مند شده اند و این سینما را به دیگران نیز معرفی می کنند. بنابراین ما فرصت های فرهنگی زیادی پیدا کرده ایم اگرچه پایگاه های فرهنگی، هنری ما هنوز گسترش پیدا نکرده است.