آرشیو چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۲
جامعه
۱۷

گردش به راست در تمام تقاطع ها ممنوع نیست

رئیس پلیس راهور تهران با اعلام این که گردش به راست خودروها در همه تقاطع ها ممنوع نیست، گفت: در تقاطع هایی که این ممنوعیت به ایجاد گره های ترافیکی منجر شود، گردش به راست آزاد است.

سرهنگ سید تیمور حسینی در گفت وگو با مهر افزود: در برخی تقاطع ها که زمان درنظر گرفته شده برای عبور خودروها کافی نیست و نبود گردش به راست می تواند باعث ایجاد ترافیک و تخلیه نشدن خودروها در محور ارتباطی شود تاکید کرده ایم که گردش به راست آزاد است.

وی تصریح کرد: برای مشخص شدن این که در کدام تقاطع ها گردش به راست آزاد است در حال بررسی کارشناسی هستیم و به ماموران نیز اعلام شده در این زمینه همکاری لازم را با رانندگان داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که مردم چگونه باید از آزاد بودن گردش به راست در تقاطع هایی با این ویژگی مطلع شوند، گفت: تابلوهای اطلاع رسانی در تقاطع هایی که گردش به راست در آن آزاد است، نصب می شود تا رانندگان بتوانند از این امکان استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به این پرسش که آیا راننده متخلف پس از متوقف شدن از سوی پلیس باید از خودرو پیاده شده و برای ارائه مدارک خود به ماموران مراجعه کند، تصریح کرد: مشاهده می شود مامور راهنمایی و رانندگی و راننده متخلف از خودرو پیاده و با یکدیگر صحبت می کنند که این مساله می تواند باعث کلنجار میان آن دو و درگیری شود و به این دلیل مخالف این هستم که راننده از خودرو پیاده شود، اما براساس دستورالعمل موجود، ماموران برای بررسی مدارک و اعمال قانون باید از خودرو پیاده شده و به سمت راننده متخلف بروند که این موضوع برای آنها الزامی است.