آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۳۲۸
بازار دیجیتال
۲۶

Samsung معرفی کرده است کروم بوک جدید با پردازنده اینتل

دنیای اقتصاد: شرکت Samsung به تازگی کروم بوک جدیدش را با نام کروم بوک 2 به بازار معرفی کرده است. درحالی که نسخه ای از کروم بوک 2 با پردازنده اکسینوس در بازار وجود دارد، حالانسخه جدید با پردازنده اینتل Celeron N2840 به بازار معرفی شده است.

کروم بوک جدید Samsung دارای رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی است و از کارت گرافیکی Intel HD هم بهره می برد. صفحه نمایش این دستگاه اندازه 6/11 اینچی دارد که تصاویر را با وضوح 768 در 1366 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می گذارد. این دستگاه مجهز به امکانات ارتباطی بلوتوث 4، Wi-Fi، پورت HDMI، یک پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0 است.

این نوت بوک که مبتنی بر سیستم عامل کروم گوگل است، ابعادی برابر 4/11 در 6/8 در 66/0 سانتیمتر داشته و وزن آن به یک کیلو و 200 گرم می رسد. مشخصات این دستگاه بسیار شبیه به نسخه قبلی کروم بوک 2 است و این دو دستگاه تنها یک تفاوت مهم دارند. Chromebook 2 جدید به کلید «Get Help» مجهز شده است که شبیه به سرویس پشتیبانی Amazon May عمل می کند و با فشار دادن آن کاربران به سرویس پشتیبانی سامسونگ به صورت ویدئو چت متصل می شوند. اما برخلاف سرویس پشتیبانی آمازون که به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته در دسترس است، پشتیبانی سامسونگ تنها در روز های دوشنبه تا جمعه از ساعت 7 صبح تا 4 بعدازظهر در دسترس است. با ارتباط با سرویس پشتیبانی سامسونگ کاربران می توانند درباره هر موردی از سیستم عامل کروم یا هر مشکل دیگری که با نوت بوک خودشان دارند، سوال کرده و مشکلاتشان را حل کنند.

برای فعال سازی این ویژگی هم کاربران باید ابتدا در دستگاه خود وارد شوند، در محل تایپ آدرس، دو کلمه «Chrome help» را بنویسند و به روزرسانی مورد نظر را دانلود کنند سپس دکمه Get Help در پایین و سمت چپ صفحه نمایش ظاهر خواهد شد. شرکت سامسونگ اعلام کرده است که کروم بوک جدیدش را به زودی و با قیمت 250 دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می رساند.