آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۳
اخبار کشور
۳

ورود دومین قطار گردشگری از 12 کشور اروپایی و آمریکایی به ایران

مدیرکل راه آهن آذربایجان از ورود دومین قطار گردشگری بین المللی با 64 گردشگر از 12 کشور اروپایی و آمریکایی به ایران خبر داد.

میرحسن موسوی دیزجی در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: در این قطار 64 گردشگر از کشورهای آلمان، روسیه، سوئیس، دانمارک، انگلستان، استرالیا، آمریکا، هلند، سوئد، فرانسه، مکزیک و مجارستان در قالب دو گروه وارد ایران شدند.

وی افزود: گروه اول در مجارستان سوار قطار مخصوص گردشگری شده و پس از عبور از رومانی، بلغارستان و ترکیه دیروز از مرز ریلی رازی - کاپیکوی ترکیه وارد ایران شدند و پس از عبور از شهر تبریز از اماکن تاریخی و مذهبی شهرهای زنجان، یزد، اصفهان، شیراز، کرمان، مشهد و تهران دیدن می کنند.

مدیرکل راه آهن آذربایجان خاطرنشان کرد: این گردشگران در پایان سفر از تهران با هواپیما به مقصد خود باز می گردند.

موسوی تصریح کرد: گروه دوم نیز ابتدا با هواپیما وارد تهران شده و در ایستگاه راه آهن تهران سوار بر قطار شده و پس از بازدید از شهرهای یزد، زنجان، اصفهان، شیراز، کرمان و مشهد 12 آبان ماه کشورمان را به مقصد ترکیه از مرز ایستگاه راه آهن رازی ترک می کنند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین قطار گردشگری بین المللی تحت نام تور مسافرتی «هزار و یک شب» هفتم مهرماه وارد ایران شد و پس از 13 روز اقامت در ایران و بازدید از شهرهای زنجان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران 19 مهرماه کشورمان را از مرز ایستگاه راه آهن رازی به سمت کشور ترکیه ترک کردند.