آرشیو یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۵
صفحه آخر
۱۲

بحران اقتصادی در ایتالیا ده ها هزار نفر را به خیابان ها کشاند

درپی فراخوان اتحادیه بزرگ کارگری «چی جی ای ال»، ده ها هزار نفر درشهرهای رم، ناپل و تورین ایتالیا علیه طرح های ریاضتی دولت «متئورنتزی» نخست وزیر تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا، رم پایتخت و شهرهای تورین و ناپل ایتالیا از صبح دیروز (شنبه)، شاهد برگزاری تظاهرات شاغلان، بیکاران، مشاغل موقت، بازنشستگان، دانشجویان و نمایندگان حزبی علیه برنامه اصلاحات اقتصادی دولت بود.

خبرگزاری آنسا در این باره نوشت:«سوزانا کاموسو» دبیرکل این اتحادیه که در روزهای اخیر از مردم سراسر کشور جهت شرکت در این تظاهرات ضددولتی با هدف آوردن یک میلیون نفر به میدان تلاش می کرد، در مورد شعار نوشته «کار، حیثیت و برابری، برای عوض کردن ایتالیا»، اظهار داشت:«این تظاهراتی بزرگ و زیبا است که در آن مردم خواستار کار، عدالت اجتماعی، امکان تحصیل و افزایش حقوق خود می شوند.»

این اتحادیه کارگری برای تشویق مردم جهت شرکت در این راهپیمایی با تبلیغات گسترده بیش از 2500 اتوبوس، 10 قطار ویژه، یک کشتی و دو پرواز از ساردنیا را در اختیار مردم گذاشته بود.

در این تظاهرات که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد علاوه بر پرچم های حزبی و سندیکایی، شعارچنوشته های زیادی علیه نخست وزیر نیز به چشم می خورد.

بحران اقتصادی در ایتالیا سبب شده است بدهی این کشور به رقم بی سابقه دو تریلیون و 279 میلیارد و 464 میلیون یورو برسد که سومین بدهی بزرگ ملی در جهان است. براساس آخرین نظرسنجی ها 87 درصد از سرپرست های خانوارهای ایتالیایی اعلام کرده اند از شرایط اقتصادی کشور خود خیلی نگران هستند. 51 درصد از شهروندان ایتالیایی نیز بر این باور هستند، بحران اقتصادی، دست کم برای پنج سال آتی ادامه خواهد داشت.