آرشیو یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۵
صفحه آخر
۲۰
مکث

مراقب قبض برقتان باشید

امید توفیقی

سالانه چند صدمیلیارد پول بیت المال یعنی پول من و شما را می بلعد، انوع و اقسام مشکلات در آن بیداد می کند و گوشش بدهکار نیست و حتی اگر دولت ها بخواهند اصلاحش کنند می گویند جیزه... دست نزنید، فیفا تعلیقمان می کند. وقتی پدیده ای به نام فوتبال و فدراسیونش چنین لجام گسیخته شده و از همه چیز و همه کس طلبکار می شود، دیگر تکلیف رسانه ملی هم معلوم است که موج سواران به بهانه فرار رو به جلوی کفاشیان، به آن بتازند.

این روزها در حالی تاختن ناجوانمردانه به رسانه ملی به فرصتی برای سرپوش نهادن به مسائل، مشکلات، ناکامی ها، کژی و کاستی های فوتبال تبدیل شده که مطمئنا رسانه ملی نه اولین نهادی است که با چنین برخوردی مواجه می شود و نه آخرین رسانه ای است که مورد فرافکنی فوتبال همیشه طلبکار قرار می گیرد. یک روز مطبوعات، یک روز خبرگزاری ها و فضای مجازی و امروز تلویزیون باید جورکش این فدراسیون باشند. اصولارسانه همیشه مظلوم است. متاسفانه بسیاری به جای آن که رسانه ملی را به عنوان نماینده افکار عمومی بپذیرند، آن را نردبان ترقی می پندارند و وقتی به شهرت میلیاردی رسیدند، دیواری کوتاه تر از آن برای کوبیدن پیدا نمی کنند.

فدراسیونی که به لطف خطای مدیریتی رئیس اسبق ورزش، سکانش به یک غیرمتخصص سپرده شد و با چاشنی مظلوم نمایی، مسئول سابق ورزش را نیز در مجمع انتخابات ضربه فنی کرد وقتی برای شکست های پیاپی رده های پایه پاسخی ندارد حالامی گوید حرفه ای نمی شویم، مگر حق پخش بیش از صد میلیاردی از صدا و سیما بگیریم! فدراسیونی که جنبه تعریف و تمجید رسانه ها را برای ضد فوتبال در جام جهانی نداشت و این چنین در باد آن باخت آبرومندانه یک برصفر خوابیده است، هیچ بعید نیست فردا روزی بگوید برای حفظ غرور ملی وزارت برق هم باید درصدی در قبوض برق مردم تحت عنوان کمک به فوتبال لحاظ کند تا ما فوتبالمان را در ایران حرفه ای کنیم.

بله، فوتبال و فدراسیونش بر اساس آمارهای رسمی، سالانه بیش از 500 میلیارد تومان برای جیب دولت و ملت خرج مستقیم و غیرمستقیم دارد و از صدقه سر پخش تلویزیونی قرارداد 160 میلیاردی تبلیغاتی محیطی ورزشگاه ها را امضا می کند، حالامی خواهد از دیگر جیب دولت و ملت یعنی صدا و سیما بهره صد میلیاردی مستقیم ببرد تا همه کارکردهایش! را برای من و شما حفظ کند.