آرشیو یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۵
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

بازپخش «زمانی برای عاشقی» و «رخنه» از تلویزیون

سریال زمانی برای عاشقی به کارگردانی محمدحسین لطیفی و سریال رخنه، ساخته حسین تبریزی به مناسبت ایام محرم به ترتیب از شبکه های تهران و دو به نمایش درمی آیند.

سریال رخنه که سال گذشته ایام محرم از شبکه دو پخش شد، امسال نیز در دهه اول محرم به نمایش درمی آید. این سریال داستان مردی تقریبا پنجاه ساله به نام وحید را روایت می کند که کارگاه ساخت ابزار تعزیه و عزاداری مثل علم، کتل، چلچراغ و طبل دارد.

او این شغل را از پدرش به ارث برده و سال هاست در این زمینه فعالیت می کند، اما درست زمانی که باید وسایل عزاداری یکی از هیات های مذهبی را آماده کند، با مشکلی روبه رو می شود که حل آن ساده نیست.

علیرضا جلالی تبار، زیبا بروفه، عنایت بخشی، امیر غفارمنش، نیلوفر شهیدی، آتش تقی پور، رحیم نوروزی، میرطاهر مظلومی، زهرا سعیدی، افشین سنگ چاپ، آرزو ابی زاده، بیتا خردمند و مینا جعفرزاده در این سریال بازی می کنند.

رخنه به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین تبریزی از شنبه تا چهارشنبه ساعت21 و 30 دقیقه از شبکه دو پخش می شود و بازپخش آن روز بعد ساعات 10 و 30 دقیقه، 13 و 25 دقیقه و 2 بامداد است.

شبکه تهران نیز در ایام محرم سریال زمانی برای عاشقی را بازپخش می کند که فیلمنامه آن را علی اکبر محلوجیان نوشته و کارگردانی آن را محمدحسین لطیفی به عهده دارد.

در این سریال، نقش اصلی را که حاج مرتضی نام دارد، فرهاد قائمیان بازی می کند. از دیگر بازیگران و نقش های این سریال می توان به زهره حمیدی، امین ایمانی، زهرا سعیدی، لیلابلوکات، نفیسه روشن، نصرت میرعظیمی، عرفان برزین، ملیحه روشن، کاظم هژیرآزاد، احمد علامه دهر، ابوالفضل همراه، امیر کاظمی و سعیده عرب اشاره کرد.

زمانی برای عاشقی داستان حاج مرتضی، بازاری خوشنام و اهل خداست که یک اتفاق ناخواسته زندگی او را از این رو به آن رو می کند. او تصمیم می گیرد به حال و هوایی که سال ها از آن غفلت کرده، بازگردد.

زمانی برای عاشقی در ده قسمت 45 دقیقه ای ساخته شده و ساعت 23 از شبکه تهران پخش می شود. بازپخش این سریال روز بعد ساعت 19 به تماشاگران شبکه تهران ارائه می شود.