آرشیو دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳، شماره ۵۷۷۸
بین الملل
۲۱
تک خبر

بسته های مشکوک در کنسولگری های غربی ترکیه

در پی پیدا شدن پاکت های حاوی «پودر زرد رنگ مشکوک» در کنسولگری های کانادا، آلمان و بلژیک در استانبول 25 نفر از کارکنان این کنسولگری ها در بیمارستان تحت نظر قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون دولتی ترکیه، بررسی پودرهای زرد رنگ مشکوک در آزمایشگاه های کشورهای یاد شده و ترکیه ادامه دارد و احتمالا نتیجه آن امروز اعلام خواهد شد. در این گزارش بدون اشاره به هویت افراد تحت نظر در بیمارستان، آمده است که افراد یاد شده با پاکت ارسال شده تماس داشته اند.

رسانه های ترکیه جمعه گذشته از پیدا شدن یک پاکت حاوی پودر زرد رنگ مشکوک در کنسولگری کانادا در استانبول و اقدامات پیشگیرانه در کنسولگری های آلمان و بلژیک در این شهر خبر دادند. شماری از مسئولان امنیتی و امداد و نجات استانبول از کنسولگری های کانادا، آلمان و بلژیک بازرسی کرده بودند.

هنوز در مورد جزئیات این حادثه و اینکه این پاکت ها از سوی چه گروهی ارسال شده، اطلاعاتی منتشر نشده است. نگرانی مقامات ترکیه از آلوده بودن این پاکت ها به ویروس مرگبار «ابولا» است، به همین دلیل تدابیر امنیتی و بهداشتی در کنسولگری های آلمان، کانادا و بلژیک در استانبول اتخاذ شده است. پیشتر گروه تروریستی داعش در سایت های اینترنتی منسوب به خود از حمله به کشورهای غربی با ویروس ابولاسخن گفته بود.