آرشیو دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳، شماره ۵۷۷۸
صفحه آخر
۲۴

برگزاری دوسالانه عکس در موزه هنرهای معاصر

نشست خبری سیزدهمین دوسالانه عکس ایران با حضور اسماعیل عباسی، دبیر دوسالانه، مسعود زده روح کرمانی، رئیس انجمن عکاسان ایران و محمد مهدی رحیمیان، عضو شورای برنامه ریزی دیروز یکشنبه در موزه هنرهای معاصر برگزار شد. به گزارش ایران، در این نشست مسعود زنده روح کرمانی با بیان اینکه این رویداد پس از دو دوره برگزاری دوباره در موزه هنرهای معاصر برگزار می شود، گفت: انجمن عکاسان ایران به عنوان اولین NGO هنری در تعامل با مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توانست باردیگر برگزاری این رویداد را به موزه بازگرداند. امیدوارم این موضوع، سرآغازی برای استقلال دیگر انجمن های هنری در برگزاری رویدادهای هنری آنها باشد.

در ادامه مراسم اسماعیل عباسی با اشاره به فراخوان و چگونگی برگزاری این رویداد گفت: با توجه به سوابق دوسالانه، چگونگی رویکرد به برگزاری آن مورد بحث بوده که تصمیم بر آن شد تا سیزدهمین دوره آن در دو بخش عکاسی هنری و خلاقانه برگزار شود.

عباسی افزود: بخش عکاسی هنری با تاکید ویژه بر رویکرد آرت فتوگرافی که مترادف با عکاسی مفهومی است برگزار خواهد شد. از نگاه برگزار کننده، آرت فتوگرافی به فرایندی در عکاسی اطلاق می شود که هنرمند طی آن می کوشد با استفاده از قابلیت های این رسانه، اندیشه مشخصی را به تصویر درآورد.

به گفته عباسی لازم است هنرمندان برای تبیین بهتر پروژه های خود نوشتاری را بین 100 تا 300 کلمه به عنوان «استیتمنت» یا دیدگاه هنرمند بنویسند. هنرمندان در انتخاب لحن نوشتار خودمختارند اما متن آنها باید به شکلی روشن، گویا و موثر به فهم ایده آثارشان کمک کند.

دبیر دوسالانه در مورد بخش خلاقانه خاطرنشان کرد: این بخش به شکل تک عکس بوده و به نگاه و رویکرد خلاقانه عکاسان اختصاص دارد. عباسی ادامه داد: هر دو بخش این دوره از دوسالانه غیر رقابتی برگزار می شود و در نهایت عکس های گزینش شده به نمایشگاه راه می یابد. همچنین امسال عکس های دارای ارزش توسط موزه هنرهای معاصر برای گنجینه خریداری خواهند شد.