آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۹
اخبار کشور
۱۲

چهار سوی پنج قاره

عذرخواهی نخست وزیر اسپانیا

ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا به دلیل فساد شماری از سران این کشور با حضور در مجلس سنا از مردم عذرخواهی کرد. ده ها تن از هم حزبی های وی به اتهام فساد زندانی شده اند. نخست وزیر اسپانیا گفت، از اینکه این افراد از اعتماد مردم سوءاستفاده کردند عذرخواهی می کنم.

تصرف فرودگاه پرو

سران قبایل پرو اعلام کردند که معترضان محلی یک فرودگاه در منطقه آمازون این کشور را تصرف کردند.این اقدام در اعتراض به آلودگی های ایجاد شده در منطقه در پی بهره برداری از منابع طبیعی محلی صورت گرفت.

درگذشت رئیس جمهور زامبیا

رئیس جمهور زامبیا در بیمارستانی در لندن درگذشت؛ قرار است مقامات کابینه این کشور جنوب آفریقا درباره مرگ رئیس جمهور کشورشان تشکیل جلسه دهند.لوراکا مایکل سانا به دلیل بیماری که نوع آن هنوز فاش نشده است در مراسم پنجاهمین سالگرد استقلال کشورش از انگلیس نیز شرکت نکرد.

انفجار موشک ماهواره بر آمریکایی

یک موشک ماهواره بر آمریکایی به هنگام پرتاب از پایگاهی در ویرجینیا منفجر شد.هنوز دلیل دقیق بروز این حادثه مشخص نشده است اما احتمالا بروز نقص فنی به انفجار این راکت در همان ابتدای پرتاب منجر شده است.

بی اعتمادی 62 درصدی به اوباما

طبق تازه ترین نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا، 62 درصد از مردم این کشور به دولت باراک اوباما اعتماد ندارند.اکثر افراد شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کرده اند که دولت اوباما در حل مشکلات اقتصادی ناتوان است و به شدت از عملکرد اوباما در امور اقتصادی ناراضی هستند.