آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۹
حوادث - اخبار کشور
۹

اختصاص 1300 میلیارد تومان به سامانه نوین آبیاری

معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 13 هزار میلیارد ریال برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در سطح کشور خبر داد.

سیدرحیم سجادی در حاشیه آیین آغاز اجرای طرح 30 هزار هکتاری آبیاری تحت فشار منطقه عین خوش شهرستان دهلران افزود: این اعتبار صرف اجرای این سامانه در سطح بیش از 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خواهد شد.

وی با اشاره به فراهم شدن زمینه های اجرای این طرح، اظهار کرد: با اجرای طرح سیستم های آبیاری نوین، تحول بزرگی در بخش کشاورزی کشور بوجود خواهد آمد.

معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: تلاش می کنیم با تامین این اعتبار در سال های آینده، موضوع اجرای طرح سامانه آبیاری نوین اراضی کشاورزی در کشور با هدف استفاده بهینه از منابع آبی تداوم داشته باشد.

سجادی بیان کرد: تامین آب و صرفه جویی در مصرف تنها ملاک نیست بلکه آنچه بیشتر از این دو موضوع باید مدنظر قرار گیرد افزایش تولید در هکتار برای سود کشاورز است.

معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: بهترین روش آبیاری زمین های کشاورزی استفاده از شیوه تحت فشار است و در کنار آن از روش های کم فشار و انتقال آب با لوله و شبکه های فرعی و تجهیز و نوسازی نیز می توان بهره برد.