آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۱۰
اخبار کشور
۲

پس از دیدار مقامات دو طرف مطرح شد: تعهد واشنگتن به تل آویو برای ارائه جزئیات مذاکرات هسته ای

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از تعهد آمریکا به رژیم صهیونیستی مبنی بر ارائه تمامی جزئیات مذاکرات هسته ای خبر داد.

روزنامه جروزالم پست در گزارشی نوشت: مقامات ارشد سازمان های امنیتی آمریکا و اسرائیل، در قالب نشست گروه مشورتی آمریکا-اسرائیل که هر شش ماه یکبار برگزار می شود، با یکدیگر ملاقات و در خصوص ایران گفت وگو کردند.

در این دیدار که در کاخ سفید برگزار شد، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا ریاست هیئت آمریکایی و «یوسی کوهن» مشاور امنیتی نتانیاهو ریاست هیئت صهیونیست را بر عهده داشتند.

سوزان رایس در این نشست گفت: نمایندگان آمریکا و اسرائیل با یکدیگر توافق کرده اند که همگام با گفت وگوهای ایران و 1+5، «هماهنگی های بی سابقه میان آمریکا و اسرائیل ادامه یابد.»

«برنادت میهان» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: مقامات امنیت ملی آمریکا و اسرائیل در خصوص تلاش های دیپلماتیک 1+5 و اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران با یکدیگر گفت وگو کردند.

وی افزود: آمریکا متعهد شد تا پایان مذاکرات ایران و 1+5، اسرائیل را در جریان تمامی جزئیات قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری ها، بر اساس اعلام «برنادت میهان»، در این نشست «جان برنان» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، دریاسالار «جیمز وینفلد» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه، «دیوید کوهن» معاون وزیر خزانه داری، «کریستین ورموث» معاون وزیر دفاع، «فیل گوردون» دستیار ویژه اوباما و هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و «دان شاپیرو» سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی، ترکیب هیئت آمریکایی را تشکیل می دادند.