آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۱۰
شهرستان ها
۷

احیای کریدورهای مشترک حیات وحش ایران و ارمنستان

مقامات ایران و ارمنستان در نشست «دیزمار و آرویک» در مرز نوردوز، مسئله احیای کریدورهای مشترک حیات وحش بین دو کشور را بررسی کردند.

تبریز- خبرنگارکیهان:

در این نشست که «آرمن گئورگیان» مدیرعامل دبیرخانه متحد فرامرزی قفقاز جنوبی و «آرام آقاسیان» رئیس بخش مناطق حفاظت شده ویژه مدیریت منابع زیستی وزارت محیط زیست ارمنستان نیز شرکت داشتند، ابعاد مختلف همکاری ها و ضرورت جلوگیری از قاچاق گونه های جانوری و گیاهی و ضروری بودن حفاظت از آب ارس مورد تاکید قرار گرفت.اجرای توافقات پیشین دو کشور، زمینه های همکاری مشترک فرهنگی زیست محیطی، مشارکت ایران و ارمنستان برای ممانعت از قاچاق گونه های گیاهی و جانوری در معرض تهدید، تبعات منفی ناشی از آلودگی در رودخانه مرزی «ارس» برای کشاورزی و مردم منطقه، تاثیر مناطق گردشگری زیست محیطی در مرز دو کشور بر امر توسعه صنعت توریسم، از جمله موارد مورد بحث بود.

تقویت مناسبات مرزی و ضریب حفاظتی منطقه، ترمیم و احیای زیستگاه های آسیب دیده در دو سوی مرز ایران و ارمنستان و مبارزه با قاچاق گونه های درحال انقراض از اهداف همکاری های زیست محیطی دو کشور می باشد. «حمید قاسمی» مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی و «زاهد محمودی» فرماندار جلفا در این نشست حضور داشتند.

منطقه حفاظت شده «دیزمار» در شمال آذربایجان شرقی واقع و با کیامکی و ارسباران ایران همسایه است.