آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۱۰
صفحه آخر
۱۲

عملیات ارتش مصر علیه تکفیری ها در صحرای سینا

ارتش مصر با حمله به مواضع شبه نظامیان تکفیری در شمال صحرای سینا، چند تن از آنان را کشت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، نیروهای ویژه ارتش مصر پنجشنبه شب در عملیاتی که با پشتیبانی تعدادی هلی کوپتر صورت گرفت، چند مخفیگاه شبه نظامیان تکفیری را ویران کردند و طی این عملیات سه تکفیری کشته شدند.

سه تروریست دیگر نیز در جریان تبادل آتش با نیروهای ارتش و پلیس زخمی شدند و 9 مخفیگاه و پنج خانه محل تجمع شبه نظامیان تکفیری منهدم شد. نیروهای مرزبانی مصر نیز با همکاری گردان مهندسی ارتش، شش تونل را در مرز رفح با غزه کشف و تخریب کردند.

این اقدامات ارتش مصر به دنبال حملات مرگبار هفته گذشته علیه ارتش این کشور صورت می گیرد که در آن 33 سرباز مصری کشته شدند.

اما جدای از فعالیت های ارتش مصر در صحرای سینا، مقامات این کشور فعالیت «ائتلاف همپیمانی ملی در حمایت از مشروعیت» را ممنوع اعلام کردند. این ائتلاف که بعد از برکناری «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر تشکیل شده بود مسئولیت ساماندهی و برنامه ریزی اعتراض های خیابانی و تلاش برای آزادی مرسی و رهبران اخوان المسلمین را بر عهده داشت.

این اقدام مصر در حالی صورت می گیرد که روز پنجشنبه روزنامه مصری «مصری الیوم» به نقل از «محمدابراهیم» وزیر کشور اعلام کرده بود که پلیس مصر طرحی را برای مقابله و بازداشت دانشجویان حامی اخوان المسلمین در دانشگاه ها آغاز کرده است.

به دنبال اجرایی شدن این حکم، ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت، دولت مصر را به دخالت در امور دستگاه قضایی متهم کرد.همچنین دستگاه قضایی مصر حزب استقلال را که شاخه سیاسی این ائتلاف است ممنوع الفعالیت کرد.

اقدامات امنیتی قاهره برای مبارزه با مخالفان حکومت و حامیان مرسی با طرح امنیتی ارتش این کشور برای ایجاد منطقه حائل در سینا همزمان شده است. این منطقه حائل در راستای منافع صهیونیست ها است.