آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۱۰
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

خسارت به لوفت هانزا

اعتصاب های سریالی خلبان ها و خدمه پرواز شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در ماه های گذشته رقمی بیش از 170 میلیون یورو برای این شرکت خسارت به بار آورده است.این شرکت ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری میلادی شاهد اعتصاب جدیدی نباشد.

هزینه های جاسوسی آمریکا

دولت آمریکا گزارش داد، آژانس های جاسوسی این کشور در سال مالی 2013 مبلغ 68میلیارد دلار هزینه کرده اند. هزینه های 17آژانس اطلاعاتی آمریکا در سال 2011 حدود 80 میلیارد دلار بود و از آن زمان تاکنون به تدریج کاهش داشته است.

اولاند نامحبوب

طبق تازه ترین نظرسنجی محبوبیت فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در بین مردم این کشور کاهش یافته و به 20درصد

رسیده است.

این نظرسنجی نشان می دهد که 80درصد از مردم فرانسه از عملکرد رئیس جمهور خود راضی نیستند و وی را در عرصه های سیاسی و اقتصادی موفق نمی دانند.

استعفای وزیر خارجه ایتالیا

«فدریکا موگرینی» وزیرخارجه ایتالیا در آستانه ماموریت جدید به عنوان جانشین کاترین آشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مقام وزارت استعفا کرد.وی در نامه خداحافظی خود تاکید کرد: هشت ماه تصدی بر وزارت خارجه توام با کاری بس فشرده سپری شد. شاید قبل از سال 2014 میلادی جهان هرگز شاهد این شمار از بحران های جدی و همزمان از اوکراین گرفته تا لیبی، غزه، سوریه و عراق نبوده است.

214 کشته در لیبی

منابع خبری در لیبی اعلام کردند که از آغاز درگیری ها در شهر بنغازی در لیبی از اواسط اکتبر (شهریور) 214 تن کشته شده اند. تاکنون جنگنده های لیبی بارها مواضع افراط گرایان را در بنغازی بمباران کرده اند. درگیری های خیابانی میان گروه های مختلف بنغازی نیز مدت هاست که ادامه دارد.

تشکیل دولت در تونس

«راشد الغنوشی» رئیس جنبش النهضه تونس بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی در تونس تاکید کرد.وی اظهار داشت، یک حزب سیاسی به تنهایی نمی تواند مسئول اداره امور کشور باشد.

الغنوشی گفت: مصلحت کشور اقتضا می کند که به دنبال یک نامزد توافق برای ریاست جمهوری باشیم.