آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۱۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

فرمانده نیروی انتظامی: خسارت کوچک شمردن فضای سایبری سنگین تر از اصابت موشک است

فرمانده نیروی انتظامی کوچک شمردن خطرات فضای سایبری و در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی به خارجی ها را بسیار خطرناک تر از قدرت تخریبی موشک دشمن دانست.

سردار اسماعیل احمدی مقدم روز پنجشنبه در همایش ملی پدافند غیرعامل که در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد تاکید کرد: پدافند غیرعامل برای جلوگیری از کارآمد بودن ضربه دشمن است و توان ما باید به گونه ای باشد که دشمن بداند اگر ضربه ای وارد کند قطعا ضربه محکم تری دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای امنیت روانی جامعه گفت: تلاش و همت دشمن بر این است که ارتباط حکومت و مردم تضعیف شده و افکار عمومی را در اختیار گیرد و این یک جنگ است.

احمدی مقدم تصریح کرد: برخورد ساده انگارانه با موضوع سایبری و دادن میزبانی داده هایمان و بستر های انتقال به خارجی ها، خساراتی بیشتر از اصابت موشک به تاسیساتمان دارد.

وی تاکید کرد: پدافند غیرعامل بخش بسیار مهمی از شرایط ایجاد امنیت در برابر بروز محرک های بی تعادلی است، که اگر بتوانیم پدافند غیرعامل را نیز مثل عامل امنیت و زیست محیطی که به طرح های عمرانی، ملی و بخش خصوصی افزوده شده بیفزاییم، هزینه های اجرای آن کاهش می یابد.

وی افزود: در مذاکرات هسته ای هم حرف اصلی طرف های مقابل این است که می گویند، تاسیسات فوردو را باید تعطیل کنید، چون ما نمی توانیم آن را بزنیم!آنها تاکید می کنند: این تاسیسات را به جایی منتقل کنید که ما توان زدن آن را داشته باشیم و این خیلی جالب است.