آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۱۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اخاذی از پزشک تحت پوشش مامور حفاظت اطلاعات

فردی که در پوشش مامور حفاظت اطلاعات، از جوانان علاقه مند به استخدام در نیروهای مسلح اخاذی می کرد، دستگیر شد.

سرهنگ محمد حسن خلیلی سرکلانتر ششم پایتخت با اشاره به دستگیری یک جاعل مامورنما در پوشش مامور حفاظت اطلاعات گفت: دستگیری این فرد زمانی در دستور کار پلیس قرار گرفت که پزشکی به نام شایان به دادسرای شهید محلاتی 156 افسریه مراجعه و ادعا کرد، او را تهدید و از وی اخاذی تلفنی کرده است.

این فرد در اظهاراتش به شکایت از فرد ناشناسی پرداخت که با تهدید به برکناری وی و دادن شماره حساب خود قصد اخاذی 10 میلیون تومان پول نقد دارد.

دکتر شایان تاکید کرد: این فرد برای اینکه حرف خود را به کرسی بنشاند با حضور در محل کارم موجبات آبروریزی من را فراهم کرده است.

سرهنگ خلیلی تاکید کرد: با بررسی شماره حساب هویت فردی به نام ایرج شناسایی شد.

در بازپرسی از ایرج مشخص شد که گرچه حساب یاد شده به نام وی است اما یکی از همکارانش به نام شاهرخ به بهانه شکستن کارت بانکی اش، از کارت و حساب بانکی ایرج استفاده می کرده است.

در بازجویی از شاهرخ نیز مشخص شد که وی امسال قصد استخدام در یکی از ارگان های نیروهای مسلح را داشته، اما به دلیل انجام عمل آپانتیسی که قبلا بر روی او انجام شده بود از نظر صلاحیت پزشکی در استخدام خود با مشکلاتی رو به رو شده است.

شاهرخ در بازجویی پلیسی تاکید کرد: یک ماه پیش فردی در تماس با من خود را سرهنگ حفاظت اطلاعات معرفی کرد و از من خواست تا در قبال حل مشکل استخدامی ام با دکتر شایان تماس گرفته و با تهدید وی 10 میلیون تومان از او دریافت کنم.

سرهنگ خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که این سرهنگ قلابی، در پوشش مامور حفاظت اطلاعات با سوء استفاده از جوانانی که در عین داشتن مشکلات پزشکی، علاقه مند به استخدام در نیروهای مسلح هستند، از آن ها اخاذی می کرده است که پس از مشخص شدن موضوع و دستگیری وی، پرونده متشکله به همراه متهم در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.