آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۵۷۸۲
حوادث امروز
۱۴

بانکدار شیاد به بهانه ماموریت آسمانی کلاهبرداری می کرد

گروه شوک: یک بانکدار شیاد انگلیسی به بهانه اینکه ماموریت آسمانی برای جمع آوری اعانه دارد، توانست مبلغ 4/5 میلیون پوند از مردم و کشیش ها کلاهبرداری کند.

به گزارش پلیس، «پاتریک کوپرو» متهم 49 ساله طی سه سال توانسته 62 نفر از مردم و کشیشان منطقه چلمسفورد اسکس را فریب بدهد. این بانکدار سابق میلیون ها پوند پولی را که با فریب آنان به چنگ آورده در قمار از دست داده است. قاضی پرونده این کلاهبردار بانکدار را به شش سال زندان محکوم کرد و به گفته خبرنگاران وی در جریان دادرسی با اجرای موسیقی والت دیسنی جلسه دادگاه را نیز به مضحکه کشیده بود. به گفته شاکیان پرونده این بانکدار به یکایک آنان زنگ زده و گفته از طرف خداوند ماموریت دارد اعانه ها و کمک های مردمی را جمع آوری کند و با پرداخت سود 6درصد این پول ها را به نفع مستمندان سرمایه گذاری کند. «دیوید ژاک» یکی از شاکیان گفت: من به این مرد اعتماد کردم چون او یک بانکدار بود. این کلاهبردار توانسته بود از کارت های اعتباری من 33 هزار پوند پول برداشت کند. او به نام خداوند پول ها را از مردم جمع آوری می کرد و ما تصور می کردیم وی قصد دارد در یک سرمایه گذاری کلان از پول هایمان استفاده کند و سود آن را به ما برگرداند و فقیران را به نوایی برساند.

به گزارش پلیس، بسیاری از فریب خوردگان از محله کشیش نشین و مراجعان به کلیسای سنت جان بوده اند.

«جان ویکرز» کارآگاه پلیس می گوید: این کلاهبردار حتی به دوستان و اعضای نزدیک خانواده خود نیز رحم نکرده و تمامی پول های کلاهبرداری کرده را در قمار باخته است. پس از افشای این کلاهبرداری بسیاری از اعضای کلیسا به دادگاه رفته و علیه او شکایت کرده اند.