آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۱۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان: رئیس جمهور ماه جاری به جمهوری آذربایجان سفر می کند

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: رئیس جمهوری کشورمان تا پایان آبان ماه جاری به جمهوری آذربایجان سفر می کند.

محسن پاک آئین در آیین افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی بیله سوار افزود: دیدار روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان در اجلاس اقتصادی «داووس» و سفر الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان به کشورمان منجر به توسعه سطح روابط و افزایش میزان مبادلات تجاری دو کشور شده است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های اصولی ما توسعه روابط با کشورهای همجوار است، اظهار کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران بیشترین اشتراکات را با جمهوری آذربایجان ندارد.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: هیچ محدودیت و مانعی در روابط ایران با آذربایجان به عنوان یک کشور تاثیرگذار منطقه ای وجود ندارد و همه باید به این تعامل و همگرایی کمک کنیم.

پاک آئین اظهار کرد: کشور آذربایجان به مانند جمهوری اسلامی ایران به تقویت و توسعه این روابط و تعاملات بسیار مشتاق است و سعی و تلاش ما بر این است تا بتوانیم با سفر ماه جاری رئیس جمهور کشورمان به آذربایجان بیش از گذشته سطح روابط دو کشور را ارتقا داده و افزون تر ببینیم.

وی از جمهوری آذربایجان به عنوان دروازه ورود ایران به آسیای میانه و تقویت روابط تجاری- ساقتصادی با کشورهای روسیه و حوزه قفقاز یاد کرد و افزود: با توجه به رویکرد دولت یازدهم که کاهش تنش نابجا در روابط کشور ایران با کشورهای دیگر به ویژه همسایه است و بیشتر به تعامل معتقد است سعی و کوشش بر این است تا در تقویت نقطه اشتراک با آذربایجان نیز به همین روند ادامه داده و یک وضعیت مطلوبی را شاهد باشیم.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان یادآور شد: در سفر رئیس جمهور کشورمان به آذربایجان سند همکاری های مشترک در زمینه های اقتصادی و تقویت توسعه روابط ایران با آذربایجان به ویژه استان های همسایه مطرح خواهد شد که امیدواریم شاهد پویا شدن گمرک بیله سوار و راه اندازی گمرک اصلاندوز باشیم.