آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۵۷۸۲
صفحه آخر
۲۴
حوالی فرهنگ

اختلاف بر سر چند میلیارد ناقابل!

یزدان سلحشور

سوت زدن یا نزدن! فیلم گرفتن یا نگرفتن! به نظرم اگر قرار بود مرحوم شکسپیر، یک بار دیگر «هملت» را بنویسد، براساس اختلافات مالی فدراسیون فوتبال و صدا و سیما، به جای «بودن یا نبودن»، از این گزینه ها استفاده می کرد!

مشکل از آنجایی شروع شد که فدراسیون نخواست صدا و سیما با پرداخت مثلا 30 میلیارد تومان برای یک سال و در چند قسط، حق پخش لیگ داخلی را بگیرد و اعلام کرد که این مبلغ باید مثلا 50 میلیارد تومان باشد و در سه قسط. بنده در زندگی شخصی خودم هم هیچ وقت وسط دعوای مالی دوستان وارد نمی شوم چه برسد به این قضیه که چشم میلیون ها نفر به رفع اختلاف آن است. ورود به این بحث ها برای یک ستون نویس، پا گذاشتن در میدان مین است! اما این وسط، احتمالا جدی ترین تهدید متوجه برنامه «90» است که خبرنگارش مجبور شده با یک دوربین کوچک، بخش هایی از یک بازی و نظرات بازیکنان را ضبط کند.

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون هم پیش از این گفته بود: «آنها روی مبلغی که اول گفتند، پافشاری می کنند و انگار هیچ اعتقادی هم به حق پخش ندارند. ما هم گفتیم بازی ها پخش نشود تا خیال همه آسوده شود. مردم هم فعلا برای دیدن مسابقات فوتبال به ورزشگاه ها بروند تا ببینیم در آینده چه خواهد شد.»

برخی سایت ها از پادرمیانی شورای امنیت کشور هم نوشتند و این نشان می دهد که فوتبال و تلویزیون و گردش اقتصادی- فرهنگی میان این دو، تا چه اندازه مهم است و البته این منحصر به ایران هم نیست. شخصا امیدوارم این «شهرآورد» بدون حاشیه بیشتر و با تساوی پرگل باشد البته با گل هایی که دو طرف به هم می دهند نه اینکه به هم می زنند!