آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۴۱۱۰
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

تهدید به جای تعامل

رضا پورعالی

خروجی جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ، نشستی که با محوریت حق پخش رقابت های فوتبال برگزار شد، جمله تهدیدآمیزی بود که از سوی علی کفاشیان به زبان آمد؛ اگر قرار بر این باشد که به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای پخش بازی های لیگ فشار آورده شود، ما هم قطعا لیگ را تعطیل می کنیم!

بعد از نشست صمیمانه اهالی فدراسیون فوتبال و مدیران تیم های باشگاهی با رئیس رسانه ملی، این امیدواری در دل خیلی ها زنده شد که با تعامل صورت گرفته، شاهد پیگیری موضوع از مسیر قانونی آن (دولت و مجلس) باشیم. اما انگار تعامل برای کفاشیان واژه ای نامانوس است. رئیس فدراسیون فوتبال در پایان نشست روز پنجشنبه سازمان لیگ بار دیگر مدعی شد تا پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی، خبری از پخش دیدارهای لیگ برتر نخواهد بود؛ ادعایی که بیشتر بوی تعامل نکردن می دهد، بوی ایستادن در خانه اول.

البته از فدراسیونی که برای تعامل کردن هیچ فکر و ایده ای ندارد، غیر از این هم انتظار نمی رود. این که وقتی گروهی دور هم جمع شوند ماحصل خرد جمعی شان بشود تهدید کردن، تهدید به تعطیل کردن لیگ برتر، تهدید به جمع کردن بساط فوتبال.

واقعیت این است که فوتبال ما با این مدیریت، چیزی از دست نمی دهد؛ حتی اگر لیگش تعطیل شود.

مردم ما، همان ها که برای تماشای یک فوتبال باکیفیت و خوب خارجی از تلویزیون برنامه ریزی می کنند، مدت هاست که از اتفاقات فوتبال داخلی آزرده خاطر و خسته اند. این را از تعداد تماشاگرانی که در این دو هفته به ورزشگاه ها رفتند براحتی می شود فهمید.

دو هفته از پخش نشدن رقابت های فوتبال می گذرد، بی آن که جمعیت قابل ملاحظه ای از فوتبالدوستان برای دیدن مسابقات فوتبال از خود علاقه نشان دهند. پس به طور قطع، تهدید هم دوای درد این فوتبال نیست. باید مدیریت داشت و برای نجات فوتبال از فضای بحران زده کنونی آن را مدیریت کرد. انتظاری که توقع تحقق آن، از مدیران فعلی این فوتبال زیاد است.