آرشیو چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳، شماره ۴۱۱۲
سلامت
۱۶
خبر سلامت

مراقب خطر سقط در 3 ماهه اول بارداری باشید

یک متخصص زنان با اشاره به این که سه ماهه اول بارداری شایع ترین دوره سقط جنین محسوب می شود، گفت: این نوع سقط ها معمولابراثر اختلالات کروموزومی و هورمونی در جنین اتفاق می افتد که اگر تکرار شونده باشد عوارض جدی برای مادر خواهد داشت.

دکتر اعظم السادات موسوی در گفت وگو با جام جم افزود: یکی از راهکارهای موثر در پیشگیری از سقط جنین در مادران باردار به بررسی های دقیق قبل از دوران بارداری بازمی گردد. در واقع با بررسی های کارشناسی می توان علت احتمالی سقط را مشخص کرد و با طرح یک نقشه درمانی و تعیین زمان مناسب برای بارداری از دچار شدن مادران به سقط جلوگیری کرد.

بیشتر سقط هایی که در سه ماهه اول بارداری رخ می دهد، به دلیل ناهنجاری های کروموزومی در جنین است. زمانی که سلول تخم تشکیل می شود، ممکن است اختلالاتی در تعداد یا ساختمان کروموزوم به وجود آید که طبیعی نبوده و بهتر است جنین در چنین وضعیتی سقط شود.

مبتلایان به بیماری های آلرژیک در خطر ابتلابه پوکی استخوان

یک متخصص پوست و مو گفت: کسانی که به طور مکرر دچار بیماری های حساسیتی و از جمله آلرژی های پوستی می شوند به دلیل مصرف داروهای کورتونی بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند.

دکتر سیدمسعود داوودی در گفت وگو با جام جم افزود: البته احتمال بروز پوکی استخوان یا شکستگی های استخوانی در بیماران دچار حساسیت های تنفسی و آسم به علت مصرف دوز بالای داروهای کورتونی بیشتر است، اما به طور کلی کسانی که زمینه ابتلابه بیماری های آلرژیک را دارند باید نسبت به پیشگیری از پوکی استخوان بسیار دقت داشته باشند.

وی تاکید کرد: همچنین کسانی که مستعد آلرژی های مکرر هستند معمولادچار ضعف سیستم ایمنی نیز بوده و بیش از دیگران در معرض بیماری های عفونی، میکروبی و قارچی قرار دارند. حتی خطر ابتلابه بیماری هایی چون آبله مرغان و زگیل در این دسته افراد زیاد تر است.