آرشیو چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۱۶۶
حوادث
۱۲

پنج قاره

ازدواج قاتل80ساله در زندان

زندانی متهم به قتل در آمریکا مجوز ازدواج گرفت. «چارلز مانسون» 80ساله مجوز گرفت با زنی 26ساله ازدواج کند. جواز عقد 10روز قبل برای مانسون و «افتون ایلین برتون» که در زندان به ملاقات او می رود صادر شد. برتون 9سال قبل به شهر «کورکوران» در ایالت کالیفرنیا نقل مکان کرد تا به زندانی که مانسون در آن محبوس است، نزدیک باشد. برتون گفت تا ماه آینده با چارلز ازدواج خواهد کرد. چارلز مانسون در سال1969 میلادی به اتهام قتل هفت نفر و یک کودک متولدنشده در لس آنجلس به حبس ابد محکوم شد. مانسون و سه زن همدست او در آن قتل ها به اعدام محکوم شدند اما آن حکم در سال1972 پس از ممنوعیت موقت مجازات اعدام در کالیفرنیا تغییر کرد.

5 سال زندگی با جسد مادر

فرانس پرس: زن آلمانی بیش از پنج سال با جسد مومیایی شده مادرش زندگی کرد. جسد مومیایی شده مادر این زن هفته گذشته در خانه او کشف شد. پس از کشف جسد در خانه این زن 55ساله در جنوب مونیخ، وی در بیمارستان روانی بستری شد. یک فعال اجتماعی هفته گذشته سعی کرد با مادر این زن ملاقات کند ولی زن میانسال از ورود او به خانه جلوگیری کرد. این فعال سپس ماجرا را به پلیس اطلاع داد و پلیس از آتش نشانی خواست در این خانه را باز کند. پلیس اعلام کرد: ساکنان آپارتمان این زن در گذشته استشمام «بوی عجیب» را گزارش داده و به مدیر ساختمان گفته بودند مدتی است پیرزن را ندیده اند. پلیس پس از بازجویی از دختر پیرزن و بررسی جسد به این نتیجه رسید که پیرزن در مارس2009 در سن 77سالگی به مرگ طبیعی فوت شده است.

رانش مرگبار زمین در مرز ایتالیا و سوییس

فرانس پرس: سیل و رانش زمین در مرز ایتالیا و سوییس دوخانه را ویران کرد و دست کم چهارنفر را به کام مرگ کشاند. بر اثر بارش باران های سیل آسا و رانش زمین در منطقه «تیچینو» سوییس که در مرز ایتالیا قرار دارد دونفر کشته و چهارنفر دیگر مجروح شدند. در آن سوی مرز نیز در سواحل دریاچه «گلیور» ایتالیا، رانش زمین خانه ای را ویران کرد که در این حادثه پیرمردی به همراه نوه اش زیر گل مدفون شدند و جان باختند. سه نفر دیگر از ساکنان این خانه از زیر گل ولای نجات یافتند.