آرشیو شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۶
اخبار کشور
۳

امام جمعه قم: استکبار نمی تواند ملت ایران را به ذلت بکشاند

امام جمعه قم با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 گفت: جهان استکبار باید درک کند که نمی تواند ملت رشید ایران را به ذلت بکشاند.

قم- خبرنگار کیهان: حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه که در حرم حضرت معصومه(ص) برگزار شد، افزود: مذاکرات هسته ای در چارچوب سیاست های نظام اسلامی صورت می گیرد و مذاکره کنندگان مورد حمایت همگان هستند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قم بسیج را نه یک نهاد بلکه یک فرهنگ عنوان کرد و اظهار داشت: تجلی و نماد کامل این فرهنگ امام علی(ع) است.

سعیدی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با صدور دستور تاسیس بسیج توانست کشور را در مقابل همه آسیب های داخلی و خارجی بیمه کند تصریح کرد: امروز فرهنگ بسیج به عموم کشورها صادر و در عراق و سوریه و جاهای دیگر با این فرهنگ، استکبار و نوچه هایش به زانو در آمده اند.

خطیب جمعه قم خطر تکفیری ها برای جهان اسلام را گوشزد کرد و گفت: اقدامات تکفیری ها چهره اسلام را نزد جهانیان تخریب می کند و راه علاج آن، به میدان آمدن عالمان همه مذاهب اسلامی است.

متولی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزاری کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری را بسیار مهم و موثر دانست و اظهار داشت: علمای برگزار کننده این کنگره با برگزاری این کنگره می خواهند خطر عظیم تکفیری ها را بیان و بگویند تکفیری ها جزء جهان اسلام نیستند.

وی با تقدیر از آیات عظام مکارم شیرازی و جعفر سبحانی که بانیان برگزاری این کنگره در پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستند گفت: برگزاری این کنگره توسط این دو مرجع معظم تقلید بنیانگذاری یک جبهه فرهنگی علیه تفکر و اندیشه باطل تکفیر است.