آرشیو شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران: هوای تهران همچنان ناسالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت: هوای تهران همچنان ناسالم است، گروه های حساس از جمله کودکان، سالمندان، خانم های باردار و افرادی که بیماری تنفسی و قلبی دارند در منزل بمانند.

حشمت الله بسطامی، درباره شاخص های آلایندگی هوای شهر تهران اظهار داشت: شاخص های کیفیت هوا روی عدد صد است و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه هستیم.

وی ادامه داد: پیش بینی سازمان هواشناسی در هفته آینده جوی پایدار همراه با وزش باد ملایم است و در روزهای ابتدایی هفته در همین شرایط پایداری هوا قرار خواهیم داشت.

بسطامی یادآور شد: با توجه به آغاز هفته در روز شنبه انتظار می رود شاخص های کیفیت هوا فراتر برود.

وی تاکید کرد: گروه های حساس از جمله کودکان، سالمندان، خانم های باردار و افرادی که ناراحتی قلبی و تنفسی دارند در صورت امکان فعالیتی نداشته باشند.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران به فارس گفت: پیش بینی شده است در روزهای دوشنبه به بعد شاهد ناپایداری هوا و بارندگی ها در شهر تهران باشیم.

بیش از هفت روز است که هوای تهران در شرایط آلوده و ناسالم قرار دارد و به غیراز بارش رحمت الهی و وزش باد برای رفع آلودگی امید دیگری نیست.

شایان ذکر است پیش از این مدیران یک لابی اقتصادی فعال در سازمان محیط زیست شایعه کرده بودند توزیع بنزین تولید داخل علت اصلی آلودگی هوای تهران و کلانشهرها است. همچنین لابی شایعه ساز با کمک مجموعه ای از روزنامه های زنجیره ای مدعی شده بودند پس از واردات میلیارد دلاری بنزین بی کیفیت از دلالان حاشیه خلیج فارس با عنوان «بنزین پاک”، مشکل آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرهای کشور را به کلی برطرف نموده اند. با این حال با فرا رسیدن فصل پاییز، مجددا به علت بروز پدیده وارونگی هوا، شهروندان پایتخت و سایر کلانشهرهای واقع در موقعیت کوهپایه ای، با معضل آلودگی شدید هوا مواجه هستند.