آرشیو شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۶
صفحه آخر
۱۲

انتقاد حزب الله لبنان از خوش خدمتی آل سعود برای رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان در واکنش به درخواست رژیم آل سعود از سازمان ملل برای قرار دادن حزب الله در لیست گروه های تروریستی، این اظهارات را خوش خدمتی عربستان به رژیم صهیونیستی دانست.

مقامات سیاسی وابسته به حزب الله لبنان به دنبال درخواست «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان در سازمان ملل از شورای امنیت در روز چهارشنبه هفته گذشته برای گنجاندن حزب الله در لیست گروه های تروریستی به شدت علیه این اقدام آل سعود واکنش نشان داد.

به دنبال این اقدام عربستان، منابع سیاسی وابسته به حزب الله لبنان به شبکه خبری المیادین گفتند که این مواضع آل سعود ضمن آنکه خوش خدمتی به اسرائیل است نا امیدی حقیقی سران سعودی از شکست سناریوی آنها در سوریه را نشان می دهد.

این اقدام عربستان در حالی است که بنا بر گزارش اخیر موسسه «اقتصاد و صلح» در لندن، عربستان بزرگترین مروج تروریسم در جهان در سال 2013 بوده است.

در همین ارتباط شماری از مسلمانان مقیم آلمان در برابر سفارت عربستان در این کشور، در اعتراض به سیاست های آل سعود و حمایت آن از گروه های تروریستی تحصن کردند. تحصن کنندگان «طرح های شیطانی» این رژیم را که با هدف «بر افروختن آتش جنگ های فرقه ای و ایجاد گروه های تروریستی» صورت می گیرد را محکوم کردند.