آرشیو شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۶
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

سپر دفاعی اس400 در مسکو

سخنگوی نیروی دفاع هوا- فضای ارتش روسیه اعلام کرد یکی دیگر از هنگ های نیروی دفاع هوا- فضای ارتش در منطقه مسکو به موشک های زمین به هوای اس-400 مجهز شد. با این حساب ارتش روسیه در منطقه مسکو چهار هنگ مجهز به موشک های اس-400 در اختیار دارد.

کشته شدن 45 نفر در نیجریه

گروه تروریستی بوکوحرام طی حمله به یک روستا در نیجریه 45 تن را به قتل رساند. این حمله در روستای «آزایاکورا» در ایالت بورنو در شمال شرق این کشور رخ داد. این گروه تروریستی فعالیت خود را از سال 2009 میلادی در نیجریه آغاز کرده است.

ورود صهیونیست ها ممنوع

شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که اردن برای نخستین بار اجازه ورود اسرائیلی ها به خاک این کشور را نمی دهد. امان چندی پیش در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در قدس سفیر خود را از تل آویو خارج کرد.

انتخابات ریاست جمهوری تونس

وزارت دفاع تونس اعلام کرد این کشور برای تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری خود 90 هزار نظامی را بسیج کرده است. انتخابات ریاست جمهوری تونس فردا برگزار می شود و 27 نامزد با یکدیگر رقابت می کنند.

انحلال پارلمان ژاپن

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن پارلمان کشور خود را منحل کرد تا راه را برای برگزاری انتخابات زودهنگام هموار کند. احتمال می رود که «آبه» و حزب لیبرال دموکرات ژاپن علی رغم نداشتن محبوبیت در این انتخابات پیروز شوند. سیاست های اقتصادی «آبه» از جمله دلایل افت محبوبیت وی در ژاپن است.