آرشیو شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۶۸
اقتصاد
۵

خبر

ترکان: بهره های بانکی منطق درستی ندارند

ایسنا: دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، واردات بی رویه را دلیل زمینگیرشدن کالاها عنوان و تصریح کرد: نرخ سود بانکی باید طبق تورم کاهش یابد اما بهره های بانکی منطق درستی ندارند. اکبر ترکان - مشاور ارشد رییس جمهور - در مراسم تجلیل از صادرکنندگان خراسان رضوی که در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه اقتصاد مقاومتی، مقاوم سازی اقتصاد کشور از تکانه های بیرونی است. وی ادامه داد: به دلیل اینکه انرژی ارزانی داریم، توان رقابتی وجود دارد همچنین در صنعت مانند سیمان، فولاد، خودرو، پتروشیمی، برق و تولید پتروشیمی و ژنراتور دارای رتبه جهانی هستیم.

سیاست های جدید یارانه ای دولت در بودجه94

تسنیم: معاون اجرایی رییس جمهور با غلط خواندن حذف پرداخت یارانه نقدی به همه مردم گفت: در لایحه بودجه94 سیاست های جدید یارانه ای دولت تصویب و اعلام خواهد شد و مردم از آن اطلاع پیدا خواهند کرد. محمد شریعتمداری، گفت: اطلاع رسانی در این زمینه برعهده وزیر رفاه یا سخنگوی دولت که ریاست مجمع عمومی سازمان هدفمندی یارانه ها را بر عهده دارد، است اما همه مردم می دانند پرداخت یارانه به صورت نقدی کار ابداعی دولت یازدهم نبوده است. وی اظهار کرد: انشاءالله در لایحه بودجه1394 سیاست های جدید یارانه ای دولت تصویب و اعلام خواهد شد و مردم از آن اطلاع پیدا خواهند کرد.

رواج پول «داعش» در مناطقی از غرب عراق

باشگاه خبرنگاران: گروه تروریستی داعش از همه تاجران و مغازه داران و اهالی منطقه القائم در استان الانبار (در غرب عراق) خواسته است که به جای پول این کشور از پول ها و سکه های ضرب شده داعش استفاده کنند. تاجران این شهر از اینکه داعش آنان را مجبور به تغییردادن پول مورداستفاده آنان کرده است، اظهار نگرانی و تاکید کرده اند که هر نوع خریدوفروش را متوقف خواهند کرد.