آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
اخبار کشور
۱۰

محمدنبی حبیبی: کرانه باختری رود اردن به زودی شاهد خیزش های مردمی خواهد بود

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: انتفاضه سوم شکل گرفته است و ما در آینده شاهد خیزش مردمی در کرانه باختری رود اردن خواهیم بود.

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهور گفت «آمریکایی ها زیاده خواهی را باید کنار بگذارند»؛ طبیعی است آنها اگر زیاده خواهی کنند، توافقی در کار نیست.

وی ضمن تقدیر از موضع گیری دبیر شورای امنیت ملی تصریح کرد: ما اجازه نمی دهیم با مذاکرات، زیرساخت های هسته ای کشور که محصول تلاش دانشمندان هسته ای و آن هم با ایثار خون بدست آمده است، آسیب ببیند. مذاکره کنندگان باید متوجه ماموریت خطیر خود باشند؛ آنها حافظ منافع و مصالح ملی هستند و از این ماموریت نباید ذره ای تخطی کنند که البته تاکنون هم نکرده اند.

حبیبی با اظهار تاسف نسبت به موضع دولت و کنگره آمریکا گفت: پس از یک سال مذاکره و به دست آمدن برخی از نتایج آنها به خانه اول برگشتند و زیاده خواهی هایی را مطرح می کنند. این زیاده خواهی هم خارج از چارچوب توافق ژنو است و هم فراتر از پادمان؛ معلوم نیست چرا آنها به بی اعتمادی دامن می زنند و به عهد وپیمان خود و مقررات جهانی پایبندی نشان نمی دهند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: طبیعی است اگر توافق در کار نباشد، این محصول فریب و زیاده خواهی غرب به ویژه آمریکاست. ملت و دولت باید در ادامه مسیر اقتدار ملی تردید نکند و در مورد تحریم ها هم با اقتصاد مقاومتی از آن عبور کند و هر گونه توافق باید متضمن حفظ و رشد اقتدار علمی کشور باشد.

به گزارش تسنیم وی با اشاره به تحولات قدس خاطرنشان کرد: صهیونیست ها مجبور به عقب نشینی شده اند. انتفاضه سوم شکل گرفته است و ما در آینده شاهد خیزش مردمی در کرانه باختری رود اردن خواهیم بود.