آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
شهرستان ها
۷

پژوهشگران دانشگاه سمنان موفق به ثبت 3 اختراع شدند

مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از ثبت سه اختراع پژوهشگران دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان خبرداد.

داوود معروفی از ثبت سه اختراع پژوهشگران دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان خبر داد و گفت: این اختراعات حاصل تلاش های منصور جهانگیری عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان و همکاران پژوهشگر وی است.

وی افزود: یکی از این اختراعات «تخریب مواد رنگزای پساب های صنعتی با استفاده از فتوکاتالیست «Ce-Ag-Zno» است که به همت محمد ابراهیم علیا، منصور جهانگیری، معصومه جلیلی و دانشگاه سمنان به ثبت رسیده است.

معروفی اختراع «سنتز نانو لوله های کربنی عامل دار شده با 1- ایزاتین - 3 تیو سمی کاربازون به عنوان جاذب و نانودارو» را دیگر اختراع ثبت شده عنوان کرد و گفت: این اختراع با تلاش علی رجبعلی نژاد کلائی، منصور جهانگیری، فرهوش کیانی بار فروش و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به ثبت رسیده است.

وی «جذب CO2 بوسیله سنتر جاذب زئولیتی Nax به روش هیدروترمال با استفاده از آب شیشه» را اختراع سوم این گروه اعلام کرد و گفت: این اختراع با همکاری منصور انبیا، منصور جهانگیری، عطیه اسکندری و فریبا محمدی نجاتی به ثبت رسیده است.