آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

انتقاد وزارت ورزش از صدور 5 هزار مجوز«ان جی او»

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به تخلفات سازمان های مردم نهاد، از صدور بی رویه مجوز این سازمان ها انتقاد کرد.

محمود گلزاری در رابطه با صدور مجوز و ساماندهی سازمانهای مردم نهاد، گفت: حدود 5 هزار سازمان مردم نهاد در بخش جوانان داشتیم که به 200 سازمان کاهش یافته است و برنامه و جهت گیری ما این است که تا پایان سال این تعداد سازمان مردم نهاد به 400 نهاد افزایش یابد.

وی در گفتگو با مهر افزود: علت این کاهش و پایش این است که برخی خودشان نیامدند، برخی غیرفعال شدند و برخی هم تخلفاتی داشتند.

گلزاری گفت: من قبول ندارم که صدور 5 هزار مجوز سازمان مردم نهاد کار درستی بوده است بلکه معتقدیم باید این نوع مشارکت ها همراه با توانمندی باشد.

وی ادامه داد: در حال بازتعریف آیین نامه هستیم چرا که در یک دوره بدون مطالعه دقیق آیین نامه هایی تدوین شد و بی رویه مجوز سازمان مردم نهاد صادر شد، دوره ای هم این آیین نامه ها امنیتی تدوین شد و هیچ جوانی نتوانست سازمان مردم نهادی ثبت کند.

وی افزود: امروز می خواهیم با نگاه جامع آیین نامه ها را تدوین کنیم، به عنوان مثال قانون ثبت سازمان مردم نهاد در وزارت کشور برای بزرگسالان است نه جوان 19 تا 29 سال! به همین دلیل خودمان تصمیم گرفتیم این مهم را تدوین کنیم.

معاون ورزش و جوانان در مورد تخلف سازمانهای مردم نهاد زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان گفت: در گذشته برخی تخلفات فعالیتهای سیاسی بود اما بعد برخی تخلفات بیشتر به سمت تخلفات مالی و عدم تعهد به قراردادها شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: به اعتقاد من مشارکت های اجتماعی موجب رشد و پویایی جوان در بخش تعامل اجتماعی، اقتصادی و کارجمعی و مدیریتی دارد و خروج جوان از فردگرایی می شود، آن وقت می توان گفت که با بستر سازی یک سازمان مردم نهاد توسط جوان، مدیرانی برای آینده تربیت خواهیم کرد.

گلزاری با بیان اینکه سازمانهای مردم نهاد در بخش جوانان در حوزه های محیط زیست، جهاد و شهادت، عفاف و حجاب، تبلیغ آثار امام(ره)، فعالیتهای فرهنگی و غیره فعال هستند گفت: جوانان ایرانی می توانند با توجه به شرایط مندرج در قوانین وزارتخانه با مراجعه به اداره کل ورزش و جوانان استان خود سازمان مردم نهاد خود را ثبت کنند.